به اعتلای کشورمان معتقدیم

کتاب تنظیم حکومتی دین و التزام مذهبی

آبتابکتاب تنظیم حکومتی دین و التزام مذهبی، نوشته دکتر محمدرضا طالبان، توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) منتشر شد. این کتاب ۲۳۲ صفحه با جلد شومیز روانه بازار نشر شد.

در ادبیات علوم اجتماعی، سیاسی “تنظیم دین” مظهر و تجلی رابطه دین و دولت محسوب می شود. بدیهی است این رابطه با توجه به تجربیات تاریخی، سنتهای حاکم، شرایط فرهنگی و مولفه های نظام سیاسی کشورهای مختلف، متفاوت است با وجود این اگر گفته شود که مناسبات یا روابط دین و دولت بر سه عامل تعیین کننده قانون اساسی، نوع رژیم حکومتی و ترکیب اجتماع مذهبی ابتنا دارد سخن دلالت آمیزی بیان شده است؛ بنابراین به نظر می رسد مروری خلاصه وار بر مباحث نظری مربوط به مناسبات یا روابط میان دین و دولت به عنوان بستری مناسب برای مطالعه چگونگی تنظیم امور مذهبی توسط حکومتها در کشورهای مختلف ضروری باشد.

آدرس فروشگاههای مؤسسه چاپ و نشر عروج:

فروشگاه مرکزی: میدان انقلاب روبروی دانشگاه تهران بین ۱۲ فروردین و فخر رازی پاساژ ظروفچی مؤسسه چاپ و نشر عروج تلفن: ۰۲۱۶۶۴۰۴۸۷۳

فروشگاه شماره ۱: خیابان انقلاب چهارراه کالج پلاک ۸۸۶ تلفن: ۰۲۱۶۶۷۰۶۸۳۳

همچنین اطلاعات کامل آثار چاپ شده مرتبط با حضرت امام خمینی (س) را می توانید در وبسایت: http://shop.imam-khomeini.ir/ مشاهده فرمایید.

Email
چاپ