به اعتلای کشورمان معتقدیم

شنای مرگ در استخرهای غیرایمن مزارع

آبتابحسینعلی میراحمدی- عدم آشنایی با فنون شنا یکی از مهمترین عواملی است که در غرق شدن جوانان و نوجوانان در رودخانه‌ها و کانال‌های آب تأثیر دارد. شنا کردن در  رودخانه‌ها و کانال‌ها همواره مشکلات زیادی را برای جوانان و نوجوانان و حتی برخی افراد بزرگسال ایجاد می‌کنند که همیشه برای آنها معضلی بزرگ محسوب میشود. 
شاید این نقد نوشته زبان حال تمام مردمان زحمتکش و مظلوم شهر ورزنه (استان اصفهان) و یا بهتر بگویم مردم بخش بن رود باشد که حقیر به آن میپردازم. 
ای کاش یکی از مسولان ارشد استان و یا کشور به خود شجاعت میداد و در تریبونی و یا محفلی گناه مردم بخش ما را عنوان میکرد تا حداقل ما در اصلاح آن کوشا باشیم. مردمی که همواره در کنار نظام و انقلاب ایستاندن و حتی در این راه بیش از ۱۸۰ شهید و صدها جانباز و رزمنده تقدیم این نظام نمودن حال چه شده است. این همه نامهربانی و کم لطفی در حقشان، مگر نه این که حتی آب کشاورزی آنها که حقآبه قانونی آنها بود را نیز با هزاران ترفند از آنها گرفتن تا چرخ های فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولاد یزد بچرخد و فضای سبز اصفهان اسایشگاه و محل تفریح کارکنان این ادارات باشد  و کمربند سبز استان سرسبزی خود را به رخ رقیبان بکشد. 
آری، این است حکایت مردمی که برای آبیاری نهال انقلاب خون دادن و امروزه مورد این همه بی احترامی سیاسی قرار گرفته اند. 
در بخش بن رود که بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد حتی یک استخر شنا هم وجود ندارد و همین عامل باعث شده تا جوانان برای شنا به استخر شهر های اطراف و بعضاً استخرهای غیرایمن و غیراستاندارد مزارع بروند که در این رابطه حتی یکی از جوانان عزیز شهرمان نیز دچار حادثه گردید.
تعدادی از نونهالان برای آموزش شنا در مسیر جاده نایین دچار حادثه شدند. حادثه ای که دعای خیر والدینشان ضامن آنها شد تا به خیر بگذرد، ولی آیا اگر در خود شهر ورزنه امکانات رفاهی ورزشی مستقربود شاهد این اتفاقات بودیم؟ 
استخر شنای ورزنه الان چند سالی است که منتظره همت مسئولان استان است، البته ما از مسولان شهری دیگر هیچ انتظار و توقعی نداریم.
آقایان شورا، جناب آقای بخشدار که روزانه ده ها جلسه بدون خروجی برگزار میکنید کمی هم به فکر حقوقی باشید که در مقابل مسولیتی که به شما واگذار شده است میگیرید پس بعد از پیگیری ها برای حفظ صندلی و جایگاهتان کمی هم به فکر آخرتتان باشید. 
پس می‌طلبد که مسئولان اهتمام بیشتری برای توسعه زیرساخت‌های تفریحی برای قشر جوان داشته باشند و نسبت به ساخت استخر شنا که خواسته تمام مردم شهر و بخش میباشد، اهتمام داشته چرا که در کاهش حوادث اینچنینی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.
امیدواریم شاهد تلاش مسئولان خصوصاً  خیرین عزیز همچون حاج آقا یوسفی، و حاج آقا حاتمی برای رسیدگی به خواسته‌های جوانان باشیم که راه‌اندازی استخر یکی از نیازهای ما در بخش زیرساخت‌های تفریحی است تا خدای ناکرده شاهد حوادثی تلخ نباشیم. 
Email
چاپ
آخرین اخبار