به اعتلای کشورمان معتقدیم

شروع فصل برداشت نیشکر در شرکت کشت و صنعت هفت تپه

آبتاب صدای چرخ تولید با طنین انداز شدن زنگ شصت و دومین بهره برداری در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه طنین انداز شد. مدیر عامل هفت تپه آرامش و ثبات موجود مرهون لطف خدا، مدیرعامل توسعه نیشکر وصنایع جانبی و تلاش کارگران هفت تپه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبر آنلاین -حامد منصوری- در شوش: علیرضا دورباشی زاده مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روز یکشنبه هفتم آبان ماه در آئین آغاز شصت و دومین بهره برداری این شرکت گفت: اگر امروز شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در مسیر صحیح قرار گرفته و ما توانستیم به عنوان خادم کارگران شریف هفت تپه باشیم به دلیل ایستادگی و اصرار دکتر ناصری مدیرعامل توسعه نیشکر برای حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه جهت تحقق واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است.

علیرضا دورباشی زاده گریزی به اقدامات صورت گرفته توسط وی پس از ورود به شرکت نیشکر هفت تپه زد و در بیان آنها گفت: در گام اول تمرکز خود را در جهت مدیریت منابع مالی و استفاده بهینه آنها برای افزایش تولید با تقویت زیر ساخت ها و خرید ماشین آلات و تجهیزات ضروری برای افزایش رشد تولید بنا نمودیم.

شروع فصل برداشت نیشکر در شرکت کشت و صنعت هفت تپه

وی ادامه داد: بر همین اساس در زمینه انجام کشت های غیر نیشکری توانستیم با خرید سه دستگاه ردیف کار و سه دستگاه فاروئر به مقام اول کشت کلزا از مجموع شرکت های توسعه نیشکر دست پیدا کنیم به صورتی که از مجموع عدد کشت کلزا در هلدینگ توسعه نیشکر که تا به امرور هزار هکتار می باشد، همکاران ما در شرکت نیشکر هفت تپه توانستند به تنهایی و با استفاده از ماشین آلات خریداری شده ۶۵۰ هکتار را به خود اختصاص دهند و پیش بینی ما این است که این عدد به بالای هزار هکتار برسد.

شروع فصل برداشت نیشکر در شرکت کشت و صنعت هفت تپه

مدیرعامل نیشکر هفت تپه اولویت های مدیریت منابع هزینه ها را در به شرح زیر عنوان کرد: 

اورهال کارخانه تولید شکر هفت تپه

با مدیریت صحیح منابع مالی و تنها با استفاده از منابع جاری اورهال و تعمیرات کارخانه تولید شکر تنها از منابع داخلی شرکت نیشکر هفت تپه صورت گرفت که این اقدام نشان از دقت عمل و انجام امور به صورت تخصصی دارد.

خرید تجهیزات و ماشین آلات

با خرید تجهیزات،ماشین آلات و ادوات کشاورزی توانستیم ضمن تقویت زیر ساخت ها در سایر امورات از به کارگیری پیمانکار و صرف هزینه های اضافه جلوگیری نماییم که این اقدام قطعا موجب رشد تولید و افزایش بهره وری خواهد گردید.

افزایش ظرفیت کارخانجات تولید اتانول(الکل)، زغال

با اقدامات فنی و تخصصی توانستیم در تولید الکل از ظرفیت اسمی این کارخانه عبور کنیم و همچنین در کارخانه زغال نیز اقدام به افزایش ظرفیت تولید نمودیم که منابع حاصل از فروش محصولات این کارخانجات در راستای رشد تولید در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه هزینه گردید.

ساماندهی فروش باگاس

با توجه به حجم بالای باگاسی که امسال از نیشکر تولید شده به دست خواهد آمد با برگزاری مزایده بین متقاضیان خرید این محصول گرانبها ،توانستیم قرارداد فروش آن را بر اساس رقم واقعی در بازار ثبت کنیم که قطعا فروش این محصول با این عدد موجب افزایش درامد و منابع مالی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خواهد شد.

افزایش ظرفیت کارگاههای تولید قارچ و بلدرچین

با افزایش ظرفیت و حجم گارگاههای تولید قارچ و بلدرچین ضمن ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان بومی منطقه ، موجب رشد تولید و افزایش منابع مالی برای تامین هزینه های شرکت نیشکر هفت تپه خواهیم شد و پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور با کسب تجربه بیشتر کارگران این کارگاهها ،زمینه گسترش و افزایش ظرفیت بیشتری مهیا گردد.

افزایش ظرفیت تولید محصولات غیر نیشکری (انواع لیمو،انگور و …)

در مجتمع تاکستان هفت تپه با اصلاح روش های آبیاری، کنترل آفات و کشت گونه های اصلاح شده توانستیم ظرفیت تولید را نسبت به سال گذشته در برخی محصولات این مجتمع از جمله لیمو را نزدیک به سه برابر برسانیم و در همین راستا و برای رفاه همکاران محصول تولید شده را به صورت کسر از حقوق، در اختیار همکاران متقاضی قرار دهیم.

علیرضا دورباشی زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت همزمان با تجهیز، تعمیر و راه اندازی کارخانه های تولید بتن و آسفالت یک دستگاه ماشین غلطک و یک دستگاه ماشین تراک میکسر و همچنین برای خوراک کارخانه آسفالت اقدام به خرید بیش از دو میلیارد تومان قیر از بازار آزاد خریداری گردید.

مدیر عامل هفت تپه بازسازی و احیای کارخانه تولید آسفالت را گامی برای انجام مسئولیت های اجتماعی نیشکر هفت تپه برشمرد و افزود: در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی با احیای کارخانه تولید آسفالت هفت تپه عملیات لکه گیری و ترمیم جاده های هفت تپه آغاز خواهد شد که علاوه بر این در مسیر انجام مسئولیت های اجتماعی ساخت پل جاده هفت تپه به حر (سه راهی روستای آلبوحمدان )، آغاز عملیات بازسازی سینما، سرپرستی تعدادی از ایتام و محرومین منطقه با پرداخت مساعدت های مالی، نوسازی ۹ مدرسه منطقه هفت تپه و توزیع بیش از هفتصد بسته نوشت افزار در آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان کم برخوردار منطقه هفت تپه را از اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: فارغ از اینکه سهام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه متعلق به چه کسی است، اما صاحبان اصلی هفت تپه کارگران هفت تپه و مردم این منطقه هستند که از آنان انتظار می رود بیش از پیش نسبت به صیانت از زمین ،نیشکر و کلیه متعلقات به این شرکت، حساسیت به خرج دهند و از آن صیانت و حفاظت کنند.

دور باشی زاده در پایان با اشاره به انجام طرح طبقه بندی و همسان سازی حقوق های کارگران با تلاش ها و پیگیری وی گفت: در سال گذشته به دلیل پایین بودن حقوق پرداختی برای حمایت از کارگران شریف هفت تپه، دکتر عبد علی ناصری مدیر عامل محترم شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای حمایت از کارگران هفت تپه هر از گاهی با پرداخت های جداگانه به کارگران از آنها حمایت میکرد و اکنون پس از افزایش بیش از ۶۰ درصدی حقوق ها پس از انجام طرح طبقه بندی مشاغل و همسان سازی حقوق ها و علاوه بر آن افزایش سالانه حقوق اداره کاری، امکان هیچ گونه پرداختی خارج از چارچوب قوانین شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امکان پذیر نمی باشد.

دورباشی زاده در پایان با تقدیر از حمایت ها و تلاش های جهادی دکتر ناصری مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر برای رشد تولید در هفت تپه و همچنین غیرت و همت مثال زدنی کارگران هفت تپه در بخش های مختلف، برای همه این عزیزان از درگاه خداوند متعال آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون مسئلت نمود.

Email
چاپ
آخرین اخبار