به اعتلای کشورمان معتقدیم

«مرتضی پورصمدی» فیلمبردار پیشکسوت درگذشت

آبتاب پیش از ظهر امروز شنبه ۱۱ شهریور مرتضی پورصمدی سر صحنه فیلمبرداری سریال «گناه فرشته» که برای پخش از شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود، دچار حمله قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان، با وجود تلاش پزشکان متاسفانه دار فانی را وداع گفت.

طبق گفته عوامل سریال که در کنار این فیلمبردار حضور داشتند، مرحوم پورصمدی عوارضی شبیه به سکته قلبی داشته، اما هنوز علت مرگ او به طور رسمی اعلام نشده است.

او جدا از کار فیلمبرداری به عنوان مستندسازی حرفه‌ای نیز شناخته می‌شد و در این زمینه نیز آثار قابل دفاع فراوانی داشت و در بسیاری از جشنواره‌های حوزه مستند، عملکرد قابل دفاعی داشت. 

مرتضی پورصمدی متود ۱۳۳۱ در همدان و فارغ‌التحصیل رشته فیلم‌برداری از مدرسه عالی تلویزیون و سینما بود. او به واسطه سال‌های فعالیت حرفه‌ای، جوایز مختلفی را در حوزه فیلمبرداری به دست آورد که از آن جمله می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری از بیست‌وهفتمین جشنواره فجر، جایزه بهترین فیلمبرداری از جشنواره‌های رشد، کودک، سینماحقیقت و… اشاره کرد.

پورصمدی همچنین در زمینه عکاسی نیز به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کرد و نمایشگاه‌های عکس خود را در سوئد، فرانسه، کانادا و… برگزار کرده بود.

زمان مراسم خاکسپاری این هنرمند متعاقباً اعلام می‌شود.

Email
چاپ
آخرین اخبار