به اعتلای کشورمان معتقدیم

کورس سرهنگ‌زاده

آبتاب، کورس سرهنگ‌زاده (زاده ۱۲ تیر ۱۳۱۶ ) خواننده بنام ایرانی است. وی در سال ۱۳۱۶ در پاریز سیرجان متولد شد. والدین و جد او اهل شهرستان بم بودند. وی در حال حاضر در کرج زندگی می‌کند. تحصیلات ابتدایی خود را در سیرجان و بم به پایان برده و برای ادامه تحصیل به کرمان آمد. دبیرستان را در کرمان شروع کرد و زمانی که به تهران رفت، در تهران به اتمام رسانید.
     فعالیت‌های اداری و شغلی:
وی در تهران به‌کار مطبوعاتی پرداخت و با مجله کیهان بچه‌ها همکاری داشت. پس از ۸ سال وارد کار دولتی شد و به استخدام اداره آمار عمومی در آمد و مدتی نیز مدیرکل تدارکات سازمان نقشه‌برداری کشور بود و در کابینه شاپور بختیار به‌سمت معاون وزارت پست و تلفن و تلگراف معرفی شد.
     فعالیت خوانندگی:
او به‌مدت ۱۳ سال با حبیب‌اله بدیعی همکاری کرد و اشعار برخی از ترانه‌سرایان آن دوران مانند معینی کرمانشاهی، تورج نگهبان و ایرج نیری را اجرا کرد. علاوه بر بدیعی، آهنگ‌هایی از مجید وفادار و منوچهر لشکری را نیز اجرا کرده است. او جزو خوانندگانی است که در سال ۱۳۸۸ پخش صدایشان از رادیوی دولتی ایران ممنوع اعلام شد، اما در پاییز ۱۳۹۲ یکی از آهنگ‌هایش به‌عنوان تیتراژ پایانی برنامه رادیو هفت پخش و نام وی در تیتراژ درج شد. در آخرین بخش برنامه ۸ اسفند ۱۳۹۲ از رادیو هفت بار دیگر آهنگی از او به‌نام ای کاروان که توسط بامداد فلاحتی بازخوانی شده بود نیز پخش شد.
     آثار:
رفته بود
باد صبا
زهره
من شمع شبم
زنگ کاروان برای فیلم لیلی و مجنون
به سوی تو
آسمون
شبگرد
Email
چاپ
آخرین اخبار