به اعتلای کشورمان معتقدیم

کودکان بی گناه هستند

آبتابفاطمه مهسا کارآموزیان- هنگامی که فرزندتان به مدرسه می رود، شما به عنوان پدر و مادرش بسیار خوشحال هستید؛ اما ممکن است که او یک روز به خانه بیاید، در حالی که بر روی بدنش آثاری از زخم وجود داشته باشد. شما از او خواهید پرسید که چه اتفاقی افتاده است. کودک پاسخ می دهد که فردی در مدرسه او را مورد ضرب و شتم قرار داده است و این برای شما بسیار دردناک خواهد بود.

پایگاه خبری آبتاب (WWW.ABTAAB.IR):  

متأسفانه، خشونت در مدارس مشکلی رایج در بین جوامع مختلف در سرتاسر دنیاست. گمان نکنید که خشونت در مدارس مشکل جدیدی است، بلکه یکی از موارد دردناک خشونت در مدارس، قتل و عام دانش آموزان، معلمان و مدیر مدرسه با سلاح گرم در آمریکا بوده است که اهمیت منع حمل اسلحه و تأمین جدی امنیت مدارس را به گونه ای دیگر مطرح کرد. این قبیل حوادث معمولاً چند روزی در تیتر رسانه ها قرار می گیرند و بعدها به فراموشی سپرده می شوند، حال آنکه برای حل آن نیاز به ارائه راهکارهای عملی و مؤثر در هر جامعه احساس می شود. اگر شما از افرادی هستید که شبکه های خبری را دنبال می کنید، حتماً در مورد موضوع خشونت در مدارس زیاد شنیده اید، اما به چه دلیل این حوادث رخ می دهند و چرا خشونت در جوامع مختلف رو به گسترش است؟

پاسخ این سؤال را می توان با توجه به شخصیت افرادی که در کنار دانش آموز زندگی می کنند، بیان کرد. این افراد شامل: پدر و مادر، همکلاسی ها، معلمان و افراد جامعه هستند. آیا محیط جامعه به گونه ای است که خشونت را ترویج می کند؟ اگر فیلمهای خشونت آمیزی که در آن یک قهرمان دهها تن را می کشد و یا بازی های رایانه ای که برای کشتن افراد امتیاز می دهند، در دسترس دانش آموزان هستند، به ایجاد رفتار خشن در دانش آموز کمک می کند.

امروزه، به دلیل افزایش هزینه های زندگی نیاز است که پدر و مادر هر دو شاغل باشند؛ به طوریکه آنها بیشتر وقت خود را صرف کار می کنند و در نتیجه کودک در تنهایی آنچه را که دوست دارد، بی هیچ نظارتی؛ انجام می دهد. کودک هنگام نیاز برای حل مشکلش کسی را در کنار خود ندارد تا به او کمک کند، لذا خود به تنهایی تصمیم می گیرد و در بسیاری از موارد به اشتباه می افتد. از آنجا که خانه باید مکانی امن و استراحتگاهی مطمئن برای کودک باشد تا او به دنبال پیدا کردن پشتیبان در هر جائی نباشد. نیاز است تا والدین وقتی را به کودک خود اختصاص دهند و به مشکلات او گوش دهند و برای یافتن بهترین راه حل با وی همفکری کنند. کودک باید احساس کند که در هر زمان که نیاز داشته باشد، والدین حامی او هستند.

واقعیت این است که کودکان بی گناه هستند. آنها نمیدانند که چه رفتاری صحیح یا اشتباه است، لذا وظیفه والدین و مسئولین مدرسه است که او را یاری رسانند.

Email
چاپ