به اعتلای کشورمان معتقدیم

باهنر: ۹۰ درصد نمایندگان جدید واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند؛ با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند اما بعد پی می‌برند که امکانات خیلی محدود است

آبتاب– دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، گفت: نمایندگان مجلس با ورود به مجلس فورا بدنبال تغییر استاندار، فرماندار و مدیرکل مسکن و شهرسازی هستند در حالی که نمایندگان باید به فکر نظارت بر دستگاه اجرایی باشند.
به گزارش برنا، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین صبح امروز شنبه (۲۵ فروردین) در همایش وحدت برای تحول که صبح امروز شنبه به همت شورای وحدت نیرو‌های انقلاب برگزار شد گفت: ۹۰درصد نمایندگان جدید مجلس واقعیت‌های مجلس را نمی‌دانند و با آمال و آرزوهایشان به مجلس می‌روند ولی آنجا که می‌روند پی می‌برند که امکانات خیلی محدود است و باید با این امکانات و واقعیت‌ها کار‌ها را پیش ببرند.

وی، گفت: عاطفی حل کردن مسائل کشور رابا مشکل مواجه می‌کند. در سال ۸۰ با یک پول می‌شد پراید خرید، با همان پول در سال ۹۰ یک موبایل می‌شد خرید و امروز با همان پول می‌توان در یک رستوران یک نهار خوب خورد. با نفت بشکه‌ای ۹۰دلار سالیانه ۲۷۰میلیارد دلار در کشور انرژی مصرف می‌کنیم. این در حالیست با برنامه ۳فاز دوساله می‌توان ۳۰درصد از انرژی را صرفه جویی کرد بدون اینکه رفاه مردم ذره‌ای کم شود.

وی با اشاره به اینکه در مصرف انرژی، سیستم بانکی و صندوق‌های بازنشستگی ناترازی داریم که حل آنها خرد و شجاعت می‌خواهد گفت: گل گهر، فولاد مبارکه، چادرملو و ستاره خلیج فارش ۴۰درصد بازار سرمایه را دارند و iri (سود خالص منهای تورم) اینها بالای ۶۰درصد است، چون انرژی‌شان مجانی است. بنگاه‌های خصولتی نا ۹۰درصد سودشان را سهامداران می‌برند و خرج توسعه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم ۵ اخطار علنی از رهبری گرفت که دو مورد از آنها این‌بود که در کار‌های اجرایی دخالت نکنید، تصریح کرد: نمایندگان مجلس اول که نماینده شدند فورا بدنبال تغییر استاندار، فرماندار و مدیرکل مسکن و شهرسازی هستند در حالی که نمایندگان باید به فکر نظارت بر دستگاه اجرایی باشند. 

Email
چاپ
آخرین اخبار