به اعتلای کشورمان معتقدیم

چهار نفر در صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش حضور داشتند

آبتاب رئیس کل دادگستری البرز گفت که در صحنه قتل مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش، چهار نفر حضور داشتند که در بازداشت به سر می‌برند.
به گزارش ایسنا، حسین فاصلی هریکندی روز پنجشنبه اظهار کرد: سه نفر از این افراد در روزهای گذشته دستگیر شده بودند و نفر چهارم که در صحنه قتل حضور داشت امروز و با دستور قضایی بازداشت شد.

وی اضافه کرد: همراه فردی که امروز بازداشت شده چاقو و ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه و چند قطعه طلای همسر مرحوم مهرجویی کشف شده است.

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر شامگاه شنبه ۲۲ مهر ماه جاری در ویلای شخصی خود واقع در زیبادشت فردیس به قتل رسیدند.وی که به هنگام مرگ، ۸۴ سال داشت یکی از فیلم‌سازان برجستهٔ ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران بود.

مهرجویی با ساختِ فیلم گاو (۱۳۴۸) نگاه‌ها را متوجه سینمای ایران کرد و به موج نوی سینمای ایران شکل داد. پس از انقلاب اسلامی نیز به فیلم‌سازی پرداخت و عضو پیوستهٔ فرهنگستان هنر شد. وی علاوه بر فعالیت در سینما، به نوشتن رمان و ترجمه نیز می‌پرداخت.

مرحومه وحیده محمدی فر -متولد ۱۹ بهمن سال ۱۳۴۷ تهران- به عنوان طراح لباس، فیلمنامه نویس و دستیار کارگردان فعالیت هنری داشته است.

Email
چاپ
آخرین اخبار