به اعتلای کشورمان معتقدیم

نمایندگی ایران در سازمان ملل: جبهه مقاومت توانایی دفاع از خود را دارد

آبتاب نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز یکشنبه به وقت محلی برابر با ۱۵ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۳ مهرماه جاری در واکنش به طرح ادعاهای مداخله ایران در درگیری های اخیر میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل گفت: «اگر رژیم آپارتاید اسرائیل قصد حمله به ایران، منافع و اتباع آن را نداشته باشد، ایران در این درگیری مداخله نخواهد کرد. جبهه مقاومت توانایی دفاع از خود را دارد.»

به گزارش ایرنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس، درباره احتمال وقوع یک جنگ شدید بین مرزهای لبنان با سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و گفت: نمی‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم که ممکن است ایران به‌طور مستقیم وارد عمل شود. ما باید برای هر احتمالی آماده باشیم.

وی درباره احتمال درگیر شدن ایران در جنگی که با حمله حماس به مواضع رژیم اسرائیل آغاز شد، گفت: “این یک خطر است و ما از همان ابتدا به آن توجه داشته‌ایم.”

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز شنبه به وقت محلی برابر با ۱۴ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۲ مهرماه جاری نیز در واکنش به حملات رژیم اسرائیل گفت: “اگر جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم آپارتاید اسرائیل فورا متوقف نشود، وضعیت ممکن است از کنترل خارج شود و عواقب گسترده‌ای را داشته باشد که مسئولیت آن بر عهده سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهایی است که شورا را به سمت بن‌بست هدایت می‌کنند.”

پیش از این، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در سفر منطقه ای به سر می برد، در بیروت گفت: “اعلام ساعت صفر (جنگ تمام عیار) برای هرگونه اقدامی علیه تداوم جنایت جنگی در اختیار مقاومت است.”

امیرعبداللهیان درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد ورود امریکا به جنگ و بمباران فلسطین و لبنان، خاطرنشان کرد: “مقاومت به تنهایی قادر است هر اقدامی را انجام بدهد و امکانات آن را هم دارد. جمهوری اسلامی ایران فعالانه از مقاومت مردم فلسطین و لبنان در مقابل هرگونه جنایت جنگی در عرصه سیاسی و رسانه ای و دولتی حمایت می‌کند. مقاومت در منطقه امروز توانایی آن را دارد که به تنهایی نیازهای خود را برآورده کند. ما برای جلوگیری از جنایات از طریق دیپلماسی و رایزنی سیاسی در سطح منطقه ادامه خواهیم داد. امروز صهیونیست ها در بدترین وضعیت قرار دارند و عملیات طوفان الاقصی این را یکبار دیگر به اثبات رساند. حضور تمام قد آمریکا در کنار تل آویو دلیل دیگری است که رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت امنیتی و نظامی قرار دارد.”

Email
چاپ