به اعتلای کشورمان معتقدیم

نگهداری و پرورش حیوانات در مزارع کشاورزی شهری

دکتر حسین باخدا – استاد دانشگاه، متخصص کشاورزی

فن آوری های مربوط به کشاورزی شهری به طور مداوم در حال بهبود و توسعه هستند، بنابراین؛ پژوهش بخش مهمی از طراحی و برنامه ریزی است. در اینجا در خصوص نحوه نگهداری و پرورش حیوانات در مزارع کشاورزی شهری صحبت می شود.

پایگاه خبری آبتاب (WWW.ABTAAB.IR):

  • زنبورداری- از زنبورها برای بهبود گرده افشانی استفاده می شود و پرورش آنان در مزارع شهری اهمیت دارد. پرورش زنبور نسبتاً آسان است و مراقبت از زنبورهای عسل دشواری کمتری دارد. از عسل تولید شده برای استفاده شخصی و یا فروش در بازار استفاده می شود. همچنین، موم و گرده نیز قابل استفاده هستند. زنبورداری نیاز به فضایی مشخص دارد و برای این کار می توان حتی از پشت بام استفاده کرد. در دسترس بودن منابع آبی، فضایی برای ذخیره سازی عسل، و حفاظت از مورچه ها و یا رهگذران نیز بسیار اهمیت دارد.
  • جوجه/اردک/بوقلمون/خرگوش/بز- در محیط های شهری، میتوان این حیوانات را پرورش داد، بنابراین؛ قبل از هر اقدامی قوانین منطقه ای را برای پرورش آنان بررسی کنید و سپس برای نگهداری آنها اقدام کنید. پرورش این حیوانات مزایایی دارد، از جمله می توان از فضولات این حیوانات به عنوان کود دامی استفاده کرد. همچنین، در تولید موادغذایی مانند تولید تخم مرغ، شیر و پنیر، سهم دارند. 
  • ماهی- پرورش ماهی یکی از سیستم های مطرح در کشاورزی پایدار است. با این حال، پرورش ماهی تنها در فضای باز پارک ها و یا مزارعی که زمین مناسب دارند، مقدور می باشد. 
  • حیوانات بزرگ- از آنجا که حیوانات بزرگتر مانند گاو و گوسفند نیاز به زمین بزرگتر دارند، نیاز است تا ابتدا فضای مورد نظر برای پرورش و نگهداری این حیوانات در چشم اندازهای شهری در نظر گرفته شود و سپس نسبت به نگهداری آنها اقدام شود.

 

Email
چاپ
آخرین اخبار