به اعتلای کشورمان معتقدیم

دادگاه، شکایت زن هندی درباره «رابطه جنسی غیرطبیعی» شوهرش را رد کرد

آبتاب یک قاضی هندی شکایت زنی را که ادعا کرده بود شوهرش او را مجبور به «رابطه جنسی غیرطبیعی کرده است رد کرد، زیرا طبق قوانین هند، برای یک شوهر غیرقانونی نیست که همسرش را مجبور به رابطه جنسی کند.

یورونیوز نوشت: این حکم که هفته گذشته در دادگاه عالی ایالت مادیا پرادش که آن‌را قلب هندوستان می‌نامند صادر شد بسیار از سوی فعالین حقوق زنان مورد انتقاد قرار گرفت. بر اساس قوانین هند اجبار زن به برقراری رابطه جنسی از سوی شوهر جرم محسوب نمی‌شود و محافظه‌کاران معتقدند دخالت دولت در این امر می‌تواند سنت ازدواج را در این کشور از بین ببرد. 

چالش برای این قانون در دادگاه‌های این کشور مدت‌هاست که در جریان است و موافقان و مخالفان در این کشور تلاش می‌کنند نهادهای قانونگذار را به اجرای نظر خود راضی کنند. فعالین مدنی و حقوق زنان معتقدند باید مسئله «تجاوز جنسی» حتی در روابط زناشویی هم مورد بررسی قرار گیرد در حالی‌که محافظه‌کاران مخالف این امر هستند و تاکید دارند پس از ازدواج میان زن و شوهر، دیگر چیزی به نام تجاوز جنسی میان مرد و زن بی‌معناست. 

بر اساس گزارش رسانه‌های هندی این زن در سال ۲۰۱۹ به پلیس گفته که شوهرش پس از ازدواج با او «رابطه جنسی غیرطبیعی» داشته است. او اظهار داشته که این اقدام همسرش مطابق قانون ۳۷۷ مجازات هند رخ داده است. بر اساس این ماده، هرگونه آمیزش جنسی غیرقانونی و غیرطبیعی با هر مرد، زن و یا حیوانی جرم محسوب می‌شود. پیش از اینکه دیوان عالی هند در سال ۲۰۱۸ از همجنس‌گرایی جرم‌زدایی کند، از این ماده برای مجازات زوج‌های همجنس‌گرا استفاده می‌شد. 

طبق اسناد دادگاه، این زن ادعا کرده که شوهرش چندین بار چنین عملی که جزئیاتی از آن منتشر نشده انجام داده و زن را تهدید کرده در صورتی که در این خصوص به کسی چیزی بگوید او را طلاق خواهد داد. در نهایت، زن پس از تشویق مادرش در سال ۲۰۲۲ شکایتی علیه شوهرش تنظیم و موضوع را علنی کرده است. 

در دادگاه شوهر این زن با شکایت همسرش مخالفت کرده و وکیل او استدلال کرده که رابطه جنسی غیرطبیعی بین زوجین جرم نیست چرا که آنها با یکدیگر پیوند زناشویی دارند. 

در حکم دادگاه، قاضی گوریال سینگ به معافیت تجاوز در رابطه زناشویی اشاره کرده و افزوده که بر اساس قوانین در هند، رابطه جنسی اجباری مرد با همسرش جرم نیست. 

حکم دادگاه بار دیگر پرسش‌هایی را در مورد رفتار با زنان در هند ایجاد کرده و نگرانی‌ها در خصوص خشونت و تبعیض علیه آنها در جامعه سنتی، محفاظه‌کار و عمیقا مردسالار این کشور پدید آورده است. کشوری که در آن بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند هر چند عنوان «بزرگ‌ترین دموکراسی دنیا» را یدک می‌کشد، یکی از ناامن‌ترین نقاط دنیا برای زنان است و موارد بسیاری از تجاوز، تعرض، آزار جنسی و فیزیکی و روحی برای زنان گزارش شده است.

Email
چاپ
آخرین اخبار