به اعتلای کشورمان معتقدیم

۵ کشته و ۱۶ مفقودی بر اثر واژگون شدن قایق مهاجران در آب‌های لیبی

به گزارش آبتاب، از خبرگزاری فرانسه، یک مسئول از یگان غریق نجات گارد ساحلی لیبی اعلام کرد، یک قایق حامل ۲۷ مهاجر در نزدیکی سواحل لیبی عصر سه‌شنبه غرق شد.

بر اساس این گزارش، این قایق در نزدیکی سواحل منطقه «طلمیثه» واقع در ۱۳۰ کیلومتری شرق شهر بنغازی در شرق لیبی غرق شد و یگان‌های غریق نجات توانستند ۶ نفر را نجات بدهند و جسد پنج نفر را نیز از آب بیرون آورند و ۱۶ نفر نیز مفقود شدند.

بنابر اعلام سازمان بین المللی مهاجرت ۱۴ هزار مهاجر از آغاز سال جاری میلادی به لیبی بازگردانده شدند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که سال گذشته بیش از سه هزار پناهجو جان خود را در دریا از دست داده‌اند.

استفان دوجاریک افزود: بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در سال گذشته، سه هزار و ۲۳۱ نفر از پناهجویان و مهاجران در دریای مدیترانه و شمال غربی اقیانوس اطلس در دریا جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند. این تعداد در سال ۲۰۲۰ یک هزار و ۸۸۱ تن، در سال ۲۰۱۹ یک هزار و ۵۱۰ تن، در سال ۲۰۱۸ بیش از دو هزار و ۲۷۷تن بوده‌اند.

سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به طور مداوم در مورد خطرات وحشتناک پیش روی پناهندگان و مهاجران در این مسیرها هشدار داده است. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همچنان نگران موارد مرگ و میر و سوء استفاده‌ در مسیرهای زمینی مهاجران در کشورهای مبدأ و ترانزیت، از جمله اریتره، سومالی، جیبوتی، اتیوپی، سودان و لیبی است.

Email
چاپ
آخرین اخبار