به اعتلای کشورمان معتقدیم

هشدار جدی واشنگتن به مسکو

به گزارش آبتاب، وزارت خارجه آمریکا از احضار «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن به این وزارتخانه و هشدار به مسکو درباره تشدید جنگ در اوکراین خبر داد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه طی نشست خبری اعلام کرد که آنتونوف در تاریخ هجدهم آگوست به این وزارتخانه آمد تا درباره وضعیت جنگ اوکراین با او صحبت شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پرایس گفت که در این نشست ضمن مباحثه درباره حملات به نیروگاه اتمی «زاپروژیا» در جنوب شرقی اوکراین، آمریکا درباره تشدید جنگ در منطقه دونباس نیز به روسیه هشدار داد.

وی در این‌باره توضیح داد: «آنتونوف در تاریخ هجدهم آگوست به وزارت خارجه آمد و از روسیه خواسته شد تا تمامی عملیات‌های نظامی در تاسیسات اتمی اوکراین یا نزدیک آن را متوقف کند و کنترل کامل نیروگاه زاپروژیا را به کی‌یف بازگرداند».

نیروگاه اتمی زاپروژیا، به عنوان بزرگترین نیروگاه اروپا که در ماه مارس به کنترل روسیه درآمد، در نزدیکی خط مقدم قرار دارد و در هفته‌های اخیر بارها مورد حمله قرار گرفته و نگرانی‌ها از یک فاجعه اتمی را افزایش داده است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز تاکنون چند بار ضمن ابراز نگرانی از حملات موشکی اخیر به محوطه و اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا، خواستار ایجاد منطقه غیرنظامی در این نیروگاه شده است.

سفیر روسیه در واشنگتن اما پیشتر گفته بود که آمریکا با این کمک‌های نظامی بیشتر به کی‌یف، همچنان به هیزم ریختن در آتش معرکه اوکراین ادامه می‌دهد.

     منبع: فارس

Email
چاپ
آخرین اخبار