به اعتلای کشورمان معتقدیم

راهکارهای افزایش یادگیری در دانش آموزان

آبتاب لیلا نصیری سروری- فهمیدن یک مطلب درس برای دانش آموزان مهم ترین مرحله در فرآیند یادگیری است. اگر دانش آموز درسی را هنگام تدریس معلم به خوبی یاد بگیرد، نیازی ندارد تا برای یادگیری دوباره آن درس زمانی دوباره در نظر بگیرید. با این توضیح می خواهیم برخی از راه های افزایش یادگیری در کلاس را برای دانش آموزان عزیز ذکر کنم.

۱. نظم برای افزایش یاد گیری در دانش آموزان

به موقع در کلاس حاضر شوید. دیر آمدن دلیل بر بی نظمی شماست. دیر رسیدن به کلاس باعث بهم خوردن تمرکز معلم و کلاس می شود و این خود باعث درگیر شدن فکر شما و دانش آموزان دیگر می شود و یادگیری و تمرکز تان را کاهش می دهد. همچنین، غیبت زیاد شما را از درس و دانش آموزان دیگر را عقب انداخته و باعث می شود خیلی از مطالبی که در کلاس مطرح می شود را از دست بدهید. 

۲. تمرکز برای افزایش یادگیری در نوجوانان

گوشی موبایل، کامپیوتر، تبلت، گوش دادن به موسیقی و حتی یک دوست می تواند موجب از دست دادن تمرکز شما شود. جایی که بیشترین تمرکز را دارید، ینشینید و با دوستان خود صحبت نکنید. هر چیزی را که فکر می کنید باعث حواس پرتی شما می شود، کنار گذاشته و فقط به درسی که داده می شود فکر کنید. 

۳. سعی کنید در ردیف های اول بشینید

برای آنکه معلم نظارت بهتر و جدی تری روی فعالیت های شما داشته باشد و هنگام حل  تمرینات به شما کمک کند باید یکی از صندلی های ردیف جلو را برای نشستن انتخاب کنید. 

۴. تاثیر پیش خوانی برای افزایش یادگیری در نوجوانان

مطالعه کلی در مورد مطالبی که معلم قرار است در جلسه بعدی آموزش دهد داشته باشید تا هنگامی که معلم شروع به تدریس کرد بتوانید با او همکاری کرده و به فهم بهتر شما کمک کند. 

۵. یادداشت برداری برای یادگیری در نوجوانان

یادداشت برداری هنگام گوش دادن به درس باعث افزایش یادگیری در کلاس و تمرکز شما نسبت به موضوع خواهد شد. همیشه قلم و کاغذ همراه خود داشته و تمام نکات کلیدی که معلم می گوید را یادداشت کنید.

۶. سوال پرسیدن باعث افزایش یادگیری در نوجوانان می شود!

هر سوالی هنگام تدریس یک مبحث در ذهن شما ایجاد می شود، باید در جلسه که معلم در حال تدریس در کلاس هست، سوالتان را مطرح کنید و در پی یافتن جواب آن باشید و از سوال پرسیدن نترسید.

۷. کمک گرفتن از دیگران افزایش یاد گیری در نوجوانان را بالا می برد!

اگر در مبحث یا درسی مشکل دارید، از فردی که بیشتر می داند کمک بگیرید. اگر پاسخ سوالات خود را در کتاب های درسی و یا کمک درسی پیدا نکردید از معلم بخواهید منابع مناسب به شما معرفی کند.

۸. در هر کلاس، فقط به درس همان کلاس توجه کنید

برخی از دانش آموزان فکر می کنند می توانند با استفاده از زمانی که معلم درس می دهد، خود را برای کلاس بعدی آماده کنند و با این کار در زمان صرفه جویی کنند، اما بهترین زمان یادگیری وقتی است که معلم درس می دهد. این زمان دو برابر مفید تر از زمانی است که دانش آموز در خانه مطالعه می کند.

۹- اهمیت خواب در افزایش یادگیری دانش آموزان

وقتی که شما میزان خواب و استراحت کافی را در طی شب دریافت کنید که حدود ۷ ساعت است با تمرکز و انرژی بیشتری در مدرسه به درس توجه میکنید.

Email
چاپ
آخرین اخبار