به اعتلای کشورمان معتقدیم

واکنش سخنگوی دولت به شهادت سردار موسوی: حتما در زمان و مکان مناسب پاسخ مناسب به اقدام رژیم صهیونیستی داده خواهد شد

آبتاب سخنگوی دولت با اشاره به حمله تروریستی روز گذشته رژیم صهیونیستی گفت: حتما در زمان و مکان مناسب پاسخ مناسب داده خواهد شد.
به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با اشاره به حمله تروریستی روز گذشته رژیم صهیونیستی و شهادت سردار سید رضی موسوی گفت: شهادت این شهید را به ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت می‌گویم، حتما در زمان و مکان مناسب پاسخ مناسب داده خواهد شد. ماهیت رژیم صهیونیستی با جنگ غزه به جهانیان نشان داده است. با اقدام روز گذشته‌شان هم این را مجددا ثابت کردند، اما هر چقدر سرپوش بگذارند، نمی‌توانند این شکست مفتضحانه را پنهان کنند.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که رییس‌جمهور دستور رفع محدودیت فصای مجازی را داده‌اند، اما آقای وزیر بار‌ها گفتند به من ارتباطی ندارد و از شورای عالی فضای مجازی بپرسید، پیگیری این دستور رئیس جمهور به کجا رسیده؟ زیرا بعضی رفتار‌های دوگانه مانند اینکه برخی شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده، اما مسئولان در آن‌ها بیشتر از مردم فعال هستند، جامعه را دلخور کرده است، گفت: رویکرد دولت بار‌ها تاکید و اعلام شده است؛ سرعت، کیفیت و آزادی شبکه‌ها و سایت‌ها در چارچوب قانون مدنظر است. یعنی ایجاد شرایط بهره‌مندی حداکثری مردم کشور عزیزمان از فضای مجازی در چارچوب. یعنی ضوابط به گونه‌ای وجود داشته باشد که منافع حداکثری در چارچوب قانون قابل حصول و وصول باشد که هم قانون تأمین شود و هم تکالیف شهروندی و ملی اجرایی شود و هم قابلیت حمایت ازحقوق مردم وجود داشته باشد.
بهادری جهرمی تاکید کرد: طبیعتا مردم از حاکمیت انتظار دارند اگر تجاوزی به حقوق آنان چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی صورت گیرد، دولت و حاکمیت بتواند استیفای حقوق شهروندان را داشته باشند. با همین رویکرد کلان آقای رئیس‌جمهور به مرکز فضای مجازی دستور دادند که بازنگری در رویه، ضوابط، اقدامات و رویکرد‌ها را مدنظر قرار دهند، اقداماتی هم در این مرکز انجام شده است که هرچه سریع‌تر باید در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار گیرد تا تصمیم‌گیری نهایی شود.
وی افزود: در خصوص محدودیت در صلاحیت کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که در دادستانی کشور با حضور نمایندگانی از دولت و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها قرار دارد، رویه و رویکرد این دولت این گونه بوده اگر جایی تخلفی از قانون صورت می‌گیرد، خطا اصلاح شود نه اینکه مسدودسازی انجام شود. رویکرد پلتفورم اعلام شده همان راهکار‌های متداول در جوامع اروپایی باشد. طبیعتا اگر تجاوزی به حقوق فردی صورت گیرد، نماینده حقوقی مستقر آن شرکت قابل دسترس است و امکان استیفای حقوق وجود دارد؛ لذا رویکرد این دولت این بوده و مکاتباتی هم صورت گرفته تا امکان استیفای حقوق مردم و امکان فعالیت در چارچوب قانون مثل همه ملت‌ها وجود داشته باشد.
بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت با جدیت پیگیر بوده، نه تنها این موارد برخی موارد دیگر هم بوده است، دولت از کارگروه تعیین مصادیق درخواست بازنگری داشته است برخی به نتیجه رسیده و برخی به نتیجه نرسیده است. به طور مثال در مورد گوگل پلی تاکنون ۲بار درخواست داشته است که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به نتیجه نرسیده است. ما معتقدیم فضای مجازی باید فضایی برای تسهیل کسب و کار‌ها، آگاهی و آزادی بیان باشد و با این رویه هم پیش می‌رویم و با تمام توان در این مسیر پیش رفته و می‌رویم.
Email
چاپ
آخرین اخبار