به اعتلای کشورمان معتقدیم

این افراد نمی‌توانند به داوطلبان انتخابات کمک مالی کنند

آبتاب هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه ای با یک شبکه تلویزیونی در خصوص هزینه انتخاباتی و سقف کمک هزینه ها گفت: قانون موضوعات مختلفی را پیش بینی کرده که در ثبت نام اخیر نمایندگان هم مبنای عمل بود. مثلاً افراد و داوطلبان شماره حسابی را به سامانه می دادند که این حساب، حساب انتخاباتی آنهاست. یعنی تمام هزینه کرد از این طریق است و ما نیز بر مبنای اینکه این حساب در اصل حساب انتخاباتی است عمل می کنیم، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، لذا افراد افتتاح حساب کرده یا یکی از حساب هایی را که داشتند به این موضوع اختصاص می دادند و بانک گواهی می کرد که این حساب، حساب انتخاباتی است.

به گزارش ایسنا؛ سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به ادعای جنجالی درباره رانت اطلاعاتی وزارت کشور به شورای ائتلاف و ارسال پیامک برای تایید صلاحیت شدگان /بی اطلاعم، شاید حدس زده اند!

سخنگوی شورای نگهبان درباره سقف هزینه کرد گفت: برای آن در قانون معیارها و مشخصاتی در قالب ۳ عامل ذکر شده است؛ میزان جمعیت، محدوده جغرافیایی و تعداد کرسی هایی که آن حوزه انتخابیه در مجلس دارد، وزارت کشور عددی را مشخص می کرد.

وی گفت: هنوز این سقف اعلام نشده و در حال بررسی اعداد ارقام هستند. وزارت کشور باید آن را تعیین و هیات نظارت بر انتخابات نهایی کند و به کاندیداها اعلام می شود که سقف هزینه کرد چقدر خواهد بود.

طحان نظیف تصریح کرد: افراد کمک هایی که می توانند دریافت کنند در این قانون مشخص شده است که بسیار مهم است. اینکه از چه کسی می توان کمک دریافت کرد و از چه کسی نه. مثلا از خود محکومین اقتصادی، از افراد حقوقی مثل شرکت، هولدینگ، کارخانه نمی توانند کمک کنند. اما افراد حقیقی ایرانی می توانند کمک کنند و حتی افراد حقیقی خارجی نمی توانند کمک کنند، چون تبعاتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: حتی از افرادی هم که بخواهد کمک دریافت کند سقف دارد و تنها ۲۰ درصد آن هزینه ها را می توانند پرداخت کنند نه همه هزینه ها را؛ چرا که بعدها کاندیداها وام دار این اشخاص می شوند.

Email
چاپ
آخرین اخبار