به اعتلای کشورمان معتقدیم

ادعای انتشار عفونت در ارتش اوکراین توسط آمریکا!

آبتاب یارووایا، معاون رئیس مجلس دومای ایالتی روسیه گفت ممکن است آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در انتشار عفونت‌های عجیب در ارتش اوکراین دست داشته باشند. پیش از این روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با انتشار مطلبی نوشت که در اوایل سال ۲۰۲۳ پزشکان یکی از بیمارستان‌های نظامی ناتو در آلمان نمونه‌های آزمایشی سربازان مجروح اوکراینی را مورد مطالعه قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که آنها به عوامل بیماری‌زا مقاوم به آنتی بیوتیک‌ها آلوده شده‌اند.
به گزارش ایرنا؛ یارووایا معاون رئیس مجلس دومای ایالتی روسیه و رئیس کمیسیون پارلمانی برای بررسی فعالیت‌های آزمایشگاه‌های  آمریکا در اوکراین، گفت: “آزمایشگاه‌های بیولوژیکی پنتاگون در اوکراین به احتمال زیاد منبع عفونت سربازان اوکراینی هستند.” او افزود: “موارد عفونت‌های مشکوک در ارتش اوکراین که درمان آنها دشوار است، به احتمال زیاد مرتبط با فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی ایالات متحده در اوکراین است.”

یارووایا همچنین خاطرنشان کرد: تائیدیه‌هایی وجود دارد که ایالات متحده داروهای بدون مجوز را روی سربازان اوکراینی آزمایش کرده است.

وی افزود: بدیهی است زمان آن فرا رسیده که کارشناسان بین‌المللی به طور جدی نگران آزمایشات بیولوژیکی شیطانی پنتاگون باشند.

یارووایا یادآور شد: بر اساس پروژه ایالات متحده با نام رمز یوپی-۸ (UP-۸)، آزمایشگاه‌هایی در لووف، خارکف، اودسا و کی‌یف، آزمایش‌هایی را تحت هدایت متخصصان نظامی ایالات متحده بر روی بیش از ۴ هزار سرباز ارتش اوکراین انجام دادند.

وی افزود: طبق داده‌های موجود، در جریان آزمایش‌های پزشکی پنتاگون، فقط در آزمایشگاه خارکف حدود ۲۰ سرباز اوکراینی جان باختند و ۲۰۰ نفر دیگر به بیمارستان منتقل شدند.

کمیسیون پارلمانی برای بررسی آزمایشگاه‌های زیستی ایالات متحده در اوکراین پس از یک سال تحقیق گزارشی را در ماه آوریل ارائه کرد. این گزارش در جلسات دومای ایالتی و شورای فدراسیون تصویب شد. سند نهایی تمام اطلاعات مربوط به برنامه‌های نظامی و بیولوژیکی ایالات متحده در اوکراین و حقایق و شرایط چگونگی اجرای برنامه‌های بیولوژیکی ایالات متحده در سراسر جهان را خلاصه می‌کند.

این تحقیقات پارلمانی به این نتیجه‌گیری صریح رسید که برنامه‌های بیولوژیکی ایالات متحده قرار است برای اهداف نظامی استفاده شود.

انتهای پیام/

Email
چاپ
آخرین اخبار