به اعتلای کشورمان معتقدیم

سردار سلامی: ساختمان اصلی قدرت ما ناپیداست

آبتاب، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه روز شنبه در یازدهمین آیین الحاق سامانه‌ها و تجهیزات جدید به نیروی دریایی سپاه که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین کشوری و لشکری برگزار شد، با بیان اینکه امروز و در امتداد ۴۵ سال گذشته برای ما یک روز خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی و در واقع “یوم‌الله ” است، اظهار کرد: ما آموخته‌ایم که از میان دشمنی‌ها، سختی‌ها، فشارها و جنگ‌ها قدرت اسلام را تکوین و تکامل بدهیم و با حرکت از درون خطرات و گذرگاه تهدیدها و از میان نیازها، احساس قدرت و ضرورت قوی شدن را بیابیم. ساختمان اصلی قدرت ما ناپیداست و در تحریم دشمنان به قدرت رسیده‌ایم، ملت ایران راه خود را مستقل از اراده قدرت‌ها به پیش می‌برد.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: امروز به واسطه شناخت و درگیری با دشمن رشد کرده‌ایم. با سابقه دهه‌ها ایستادگی در میدان تهدیدها و مخاطرات، راه مقتدر شدن را پیدا کرده‌ایم، در واقع دشمن عامل رشد ما بوده است.

سرلشکر سلامی با اشاره به حضور مستقیم دشمن در منطقه و اینکه دشمنی‌های دشمنان ما را مهیا و به صحنه آورد و استعدادهای ما در پرتو نیاز حیاتی برای مقابله با آنها رشد کرد، بیان داشت: آرایش سیاسی و نظامی دشمن و نزدیک‌تر شدن آنها به ما در منطقه، شکوفایی استعدادهای ما را رقم زد و ترسیم نقشه جامع پیشرفت و قدرتمندتر شدن در ارتفاع و تراز تسلط بر دشمن را آموخت.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: برخلاف آنکه حضور دشمن برای ما خطر ساز شود، فرصت ساز شد و با فعال شدن فرصت‌ها و گسستن زنجیره تهدیدها و مخاطرات، افزایش نرخ رشد تولید قدرت دفاعی و نظامی ما حاصل شد.

وی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانستن از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و تجربه شدیم، جغرافیای تاثیر گذاری ما گسترده تر شد و با به رسمیت شناخته شدن قدرت ما، قلمرو نفوذ شعاع تاثیر و میدان عمل در دوردست پیدا کردیم و به یک ضلع از هندسه قدرت در منطقه و جهان تبدیل شدیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ما امروز تولید کننده قدرت هستیم و نه مصرف کننده قدرت، تصریح کرد: امروز ما از باقی مانده سفره دیگران غذا نمی‌خوریم بلکه خود صاحب سفره‌ایم و و قدرت ما از درون ذهن‌های جوانان و اندیشمندان این سرزمین، شکل می‌گیرد.

وی بیان داشت: ذهنیت دشمن این بود که آنان پیشگامان علم هستند، شکستن این ذهنیت خود یک هنر بزرگ بود. دشمن می‌خواهد ما متوقف شویم اما امروز قدرت ما از توان کنترل و مقابله دشمن، عبور کرده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ساختمان اصلی قدرت ما ناپیدا است و در تحریم دشمنان به قدرت رسیده‌ایم، تاکید کرد: ملت ایران راه خود را مستقل از اراده قدرت‌ها به پیش می‌برد؛ و برای آنکه دشمن در محاسبات خود دقیق باشد گاهی بخشی از قدرت در حال رشد خود را نشان می‌دهیم.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه برای غلبه بر ضعف‌ها و فرسایش قوت‌های دشمن برنامه‌ریزی کرده‌ایم و چشم در چشم دشمن شاکله قدرت او را از عملیات روانی جدا ساخته‌ایم و با نفوذ به امنیت دشمن راه غلبه بر او را هم بیابیم، تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کرانه‌ها و اعماق دریاها حضور دارند، اما شعاع تاثیر آنها هر نقطه از اقیانوس‌ها است، آنها فقط از مرزهای آبی دفاع نمی‌کنند بلکه از منافع ملت ایران در سراسر جهان دفاع می‌کنند و پشتوانه امنیت دریانوردی ما این قدرت تکوین یافته روی زمین است، که امروز می‌بینیم.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات و حوادث اخیر و تلاش‌های دشمن برای شکستن وحدت و یکپارچگی ملت ایران یادآور شد: دشمنان می‌خواست ما را منزوی کند اما جهان به ما اقبال بیشتری نشان داد و در واقع خودشان به انزوا رفتند، با جنگ شناختی درصدد بودند ملت ما را از دین دور و جدا سازند اما در عاشورای حسینی و در این ایام، دلدادگی و حضور باشکوه و شورانگیز آنان به ویژه جوانان در مجالس و هیئت‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش را دیدند.

سرلشکر سلامی در پایان، طی فرمانی با رمز مقدس یا اباعبدالله الحسین(ع) رسماََ مجوز الحاق و به کارگیری سامانه‌ها و تجهیزات جدید را به نیروی دریایی سپاه ابلاغ کرد.

الحاق سامانه‌های جدید موشکی و پهپادی به نیروی دریایی سپاه

در این آیین با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از مقامات لشکری و کشوری، صدها سامانه و تجهیزات راهبردی جدید نیروی دریایی سپاه رونمایی و به توانمندی‌های این نیرو الحاق شد.

این سامانه‌ها و تجهیزات، محصول تلاش دانشمندان و متخصصان سازمان هوا و فضا، سازمان صنایع دریایی، سازمان هوایی و صنایع الکترونیک وزارت دفاع و همچنین شرکت‌های دانش بنیان، بخش خصوصی و مراکز تخصصی نیروی دریایی سپاه است.

انواع کامیون‌های پرتاب موشک های کروز به همراه سامانه‌های راداری و فرماندهی و چند صد فروند موشک کروز و بالستیک از برد ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر نیز از جمله سامانه‌ها و تجهیزاتی است که امروز به توان نیروی دریایی سپاه الحاق و افزوده شد.

Email
چاپ
آخرین اخبار