به اعتلای کشورمان معتقدیم

سفر امیرعبداللهیان به پاکستان

آبتاب، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به منظور گفت‌وگو و رایزنی با مقامات عالی‌رتبه پاکستان، تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه کشورمان به منظور گفت و گو و تبادل نظر با مقامات عالی جمهوری اسلامی پاکستان، عصر امروز – چهارشنبه – تهران را به مقصد اسلام آباد پایتخت آن کشور ترک کرد.
گسترش هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه در ابعاد و زمینه های گوناگون از جمله همکاری های مرزی و توسعه مراودات اقتصادی و تجاری، موضوعات منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی به ویژه ضرورت اقدام جدی و یکپارچه کشورهای اسلامی در قبال توهین به مقدسات ادیان آسمانی در برخی از کشورهای اروپایی محورهای عمده مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات پاکستانی را تشکیل می‌دهند.
پیش از این سفر، رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌گوی اختصاصی با ایرنا با تشریح جزئیات این سفر گفت: روز پنج شنبه – ۱۲ مرداد – وزیر امور خارجه سلسله ملاقات‌هایی با مسئولان پاکستان از جمله نخست وزیر، رئیس مجلس، وزیر امور خارجه و فرمانده ارتش خواهد داشت.
سفیر کشورمان ادامه داد: روز جمعه – ۱۳ مرداد – امیرعبداللهیان اسلام آباد را به مقصد کراچی ترک خواهد کرد. در کراچی دیدار با مقامات محلی، دیدار با ایرانیان، شرکت در نماز جمعه کراچی و حضور در جمع تجار و بازرگانان کراچی انجام خواهد شد.
سفیر ایران خبر داد: پیش از سفر وزیر امور خارجه کشورمان، صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه در رأس هیأتی اقتصادی به اسلام آباد سفر کرده است تا ضمن دیدارهایی با همتایان خود و بخش‌های مختلف اقتصادی پاکستان توافقاتی را در خصوص توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی رقم بزند.
گفتنی است، ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی ایرنا مبنی بر دستور کار سفر پیش روی وزیر امور خارجه ایران به پاکستان گفت: بر اساس دعوتی که از سوی وزیر امور خارجه پاکستان صورت گرفته این سفر در حال برنامه ریزی است.
وی ادامه داد: ما موضوعات مختلفی را با طرف پاکستانی برای گفت‌ وگو و تبادل نظر داریم، علاوه بر موضوعات سیاسی و مسائل امنیتی مشترک، موضوع مبارزه با تروریسم را هم مورد گفت‌وگو قرار خواهیم داد.
کنعانی همچنین خبر داد: یک هیأت عالی رتبه اقتصادی از ایران هم قرار است که وزیر خارجه را در این سفر همراهی کند تا موضوعات اقتصادی را نیز در این سفر مورد مذاکره قرار بگیرد.
Email
چاپ
آخرین اخبار