به اعتلای کشورمان معتقدیم

رئیس جمهور عراق هم خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شد

به گزارش آبتاب و به نقل از ایرنا، برهم صالح رئیس جمهور عراق سه‌شنبه شب در سخنرانی تلویزیونی خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمانی شد.

وی افزود: زمانی که لحن‌ها تند می‌شود، نمی‌توان از وقوع بحران جلوگیری کرد و موضع مقتدی صدر مسئولانه و شجاعانه بود و نشان داد دغدغه کشور را دارد و باید از آن برای خروج از بحران استفاده کرد.

برهم صالح در ادامه با بیان اینکه همه طرف‌ها را به کنار گذاشتن اختلافات و اولویت دادن به منافع ملی دعوت می‌کنم، گفت: انتخابات اخیر خواست شهروندان را محقق نکرد و با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه شد.

وی افزود: باید گفت وگوی جدی بین دولت مرکزی و دولت منطقه کردستان صورت گیرد که به منافع همه شهروندان توجه داشته باشد.

او ادامه داد: نمی‌توانیم بپذیریم که کشور میدان درگیری دیگران یا تجاوزگری هر طرف دیگری باشد. از دعوت نخست وزیر برای گفت وگوی ملی حمایت و چارچوب هماهنگی را به دستیابی به توافق با مقتدی صدر دعوت می‌کنیم.

صالح اضافه کرد: انتخابات زودهنگام بر اساس تفاهم ملی می‌تواند به جای درگیری‌های سیاسی وبرخوردها، راه حلی برای بحران شدید باشد و راه خروج از بحران را باز و ثبات سیاسی و اجتماعی را تضمین و خواسته‌های عراقی‌ها را محقق کند.

رئیس جمهور عراق در پایان گفت: از امروز به بعد چاره‌ای جز انجام اصلاحات حقیقی نیست و قطعا هیچ منصب یا جایگاهی مهم تر از مصلحت ملی و اصلاح شرایط فعلی به صورت ریشه‌ای برای پایان بخشیدن به چرخه بحران‌ها نیست.

Email
چاپ
آخرین اخبار