به اعتلای کشورمان معتقدیم

اقتصاد، انرژی، سیاست و امنیت، ۴ محور مذاکرات سران ۵ کشور عربی

آبتاب- یک منبع دیپلماتیک در وزارت خارجه مصر به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که در نشست سران ۵ کشور عربی در مصر ۴ موضوع اقتصاد ، انرژی ، سیاست و امنیت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت .

به گزارش آبتاب و به نقل از ایرنا، این منبع دیپلماتیک در وزارت خارجه مصر که خواست نامش محفوظ بماند به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که رهبران مصر، عراق، اردن، امارات و قطر گردهم خواهند آمد.

به گفته او این نشست در شهر العلمین مصر برگزار خواهد شد.

براساس اعلام این منبع دیپلماتیک، رهبران کشورهای پنج گانه مسائل مربوط به اقتصاد، انرژی، سیاست و امنیت منطقه را بررسی خواهند کرد.

ساعاتی پیش نیز محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی وارد فرودگاه “العلمین” مصر شد و مورد استقبال عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهوری این کشور قرار گرفت.

همچنین ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، سران قاهره و ابوظبی درخصوص مسائل بین‌المللی و امنیت منطقه‌ای و همچنین اوضاع کنونی منطقه عربی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

براساس بیانیه ریاست جمهوری مصر، دو طرف همچنین درباره همکاری دوجانبه، فرصت‌ها، توسعه چشم‌انداز آن و تقویت همکاری راهبردی میان دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و توسعه به طوری که خواسته‌های آنها را برای تحقق توسعه پایدار و رشد و شکوفایی مردم امارات و مصر تأمین کند، با یکدیگر گفت وگو کردند.

اقتصاد، انرژی، سیاست و امنیت، ۴ محور مذاکرات سران ۵ کشور عربی

این دومین نشست چند جانبه است که مصر میزبان آن خواهد بود، پیشتر و خردادماه گذشته نیز رئیس جمهوری مصر، «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «عبدالله دوم» شاه اردن در شرم الشیخ گردهم آمده بودند.

شبکه تلویزیونی الفرات عراق هم پیشتر اعلام کرد که سران کشورهای مصر، امارات، قطر، اردن و عراق روز سه شنبه هفته جاری در شهر قاهره گردهم می آیند.

منابع آگاه به الفرات نیوز گفتند که مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق برای مشارکت در این نشست به مصر سفر خواهد کرد.

این منابع افزوند: در این نشست مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی مشترک و اوضاع منطقه بررسی خواهد شد.

Email
چاپ
آخرین اخبار