به اعتلای کشورمان معتقدیم

معاون وزارت بهداشت: خواهش می‌کنیم افزایش ۴۶ درصدی تعرفه پزشکی را تایید کنید

آبتاب سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هرچقدر خدمات بیشتری در نظام سلامت ارائه دهیم ورشکسته‌تر می‌شویم. از سازمان برنامه و بودجه خواهش می‌کنم که این عدد را روی ۴۶ درصد ثابت نگهدارد و هرچه سریع‌تر برای ابلاغ آن اقدام کنند.

به گزارش فارس،  معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص وضعیت تصویب ۴۶ درصدی تعرفه‌ها گفت: افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه مصوب شده و طبق قانون این عدد باید تا قبل از سال و تا قبل از قانون بودجه مصوب و تصویب می‌شد .

وی گفت: متاسفانه این تخلفی است که دهه‌هاست در دولت‌های مختلف اتفاق می‌افتد و ضربه آن را هم جامعه پزشکی و نظام سلامت می‌خورد . همه باید تابع قانون باشند.
کریمی ادامه داد: قانون می‌گوید تصویب قبل از قانون بودجه. چرا؟ برای اینکه اگر بار مالی دارد در قانون بودجه دیده شود. نه اینکه بودجه تصویب شود و ما بگوییم چون بودجه نداریم پس این عدد زیاد است.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در حالی که این عدد به دست آمده حاصل ساعت‌ها کار بوده، کارشناسی شده، هزینه‌ها محاسبه شده و… حتی بیمه‌ها حضور داشتند و این درصد را پذیرفتند. خواهش می‌کنیم که به قانون عمل شود و هرچه سریع ترابلاغ شود.
وی در خصوص کاهش درصد تعرفه‌ها افزود: کم کردن درصد افزایش تعرفه پزشکی کاملا برای نظام سلامت مضر است. زیرا سالیان سال این تعرفه‌ها سرکوب شده و حتی از حداقل حقوق کارگر هم این افزایش کمتر بوده و متاسفانه تعرفه‌ها بسیار پایین‌تر از هزینه‌هاست .
وی گفت: هرچقدر خدمات بیشتری در نظام سلامت ارائه دهیم ورشکسته‌تر می‌شویم . از سازمان برنامه و بودجه خواهش می‌کنم که این عدد را روی ۴۶ درصد ثابت نگهدارد و هرچه سریع‌تر برای ابلاغ آن اقدام کنند.
کریمی گفت: اگر این ابلاغ یک ماه دیرتر صورت گیرد باید به مدت یک ماه خدمات با قیمت سال گذشته ارائه داده شود. جای تعیین عدد در شورای عالی بیمه است و زمان آن قبل از تصویب بودجه است تا منابع آن دیده شود.
Email
چاپ
آخرین اخبار