به اعتلای کشورمان معتقدیم

سازمان ملل «آژیر قرمز» را در رابطه با گرم شدن زمین به صدا در آورد

آبتاب– آژانس هواشناسی سازمان ملل، سه‌شنبه ۲۹ اسفند، در رابطه با گرمایش جهانی، با استناد به افزایش بی‌سابقه گاز‌های گلخانه‌ای، دمای زمین و آب، ذوب شدن یخچال‌ها و یخ‌های دریا، با اعلام هشدار قرمز، تاکید کرد که تلاش‌های جهانی برای معکوس کردن این روند ناکافی بوده است.

العربیه نوشت: آژانس هواشناسی سازمان ملل متحد، با اشاره به افزایش بی‌سابقه گازهای گلخانه‌ای و دمای زمین در سال ۲۰۲۳ اعلام هشدار قرمز کرد.

این آژانس در گزارشی تحت عنوان «وضعیت آب و هوای جهانی در سال ۲۰۲۳» که در وب‌سایت خود منتشر کرد، با اشاره به اینکه رسیدن به آب و هوایی مطلوب به طور فزاینده‌ای با خطر مواجه است و باعث تشدید نگرانی‌ها می‌شود، گفت: «جهان می‌تواند متحد شود تا گرمایش زمین را به بیش از ۱.۵ درجه سانتیگراد (۲.۷ درجه فارنهایت) نسبت به سطوح قبل از صنعتی شدن محدود کند».
پیشتر نیز سرویس آب و هوای کوپرنیک اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرده بود که در دوره ۱۲ ماهه از مارس ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴ گرمایش زمین از حد ۱.۵ درجه فراتر رفت و به طور میانگین این مقدار ۱.۵۶ درجه سانتیگراد (۲.۸۱ فارنهایت) به بالا بوده است.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز هشدار داده بود که زمین در حال صدور یک ندای نگران‌کننده است.
بر اساس آخرین یافته‌های آژانس هواشناسی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۳، بیش از ۹۰ درصد از آب‌های اقیانوس‌ها حداقل یک بار شرایط موج گرما را تجربه کرده‌اند.
یخچال‌های طبیعی که از سال ۱۹۵۰ تحت نظارت قرار گرفته‌اند نیز بیشترین یخ را از دست داده‌اند و همچنین یخ‌های دریای قطب جنوب به پایین‌ترین سطح خود رسیده‌اند.
Email
چاپ
آخرین اخبار