به اعتلای کشورمان معتقدیم

موافقت مجلس با طرح کاهش ساعات کاری ادارات و افزایش تعطیلات هفته

آبتاب نمایندگان مجلس کاهش ساعت کاری کارمندان به ۴۰ ساعت و افزایش تعطیلات به ۲روز در هفته را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه ۹ بهمن ماه در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه، طرح کاهش ساعات کاری ادارات و افزایش تعطیلات هفته را با ۱۲۶ رأی موافق، ۶۰ رأی مخالف و هشت رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه درخواست بررسی اولویت‌دار لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بیان کرد: یکی از کارهای بزرگی که در سایه همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاده است افزایش تعطیلات آخر هفته به ۲ روز و کاهش ساعت کار هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت می‌باشد. در تمام کشورهای پیشرفته ساعت کار در هفته ۴۰ ساعت است و جنبش‌های عظیم کار و کارگری در سراسر دنیا به دنبال کاهش ساعت کار هستند.

وی تأکید کرد: اکنون نیز ما درخواست داریم تا این لایحه در آستانه دهه فجر و خارج از نوبت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در ایران ۵۲ روز در سال تعطیلات جمعه است و ۲۶ روز تعطیلات مناسبتی و ملی است. میزان تعطیلات ما در سال ۶۵ درصد میانگین تعطیلات جهانی می‌باشد. افزایش تعطیلات به تقویت بنیان خانواده، حوزه گردشگری و افزایش نیروی کار کمک خواهد کرد.

 

Email
چاپ
آخرین اخبار