به اعتلای کشورمان معتقدیم

اخراج دانشجویان روسی از دانشگاه های اروپایی!

به گزارش آبتاب و به نقل از اسپوتنیک، تاتیانا ماسکالکووا، مدافع حقوق بشر در فدراسیون روسیه، اخراج دانشجویان روسی از دانشگاه های اروپایی را به دلیل وضعیت اوکراین اعلام کرد و با وزیر علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه، والری فالکوف، در مورد حمایت از حقوق آنها گفتگو کرد. ماسکالکووا پیش از این گفته بود که روس ها در خارج از کشور مورد آزار و حمله خارجی ها قرار می گیرند.

وی گفت: “وزارت اقدامات بی سابقه ای را برای حمایت از حقوق دانشجویان روسی انجام می دهد که به دلیل وضعیت اوکراین از دانشگاه های فرانسه، جمهوری چک، بلژیک و سایر کشورهای اروپایی اخراج شده اند. ما توافق کردیم که این کار مهم را با هم انجام دهیم.” و
ی در ای مورد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: “طرفین همچنین در مورد تضمین حق تحصیل دانش آموزانی که از جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک که تخلیه شده اند بحث کردند.”
موسکالکووا گفت: “وزارت آموزش و علوم به سرعت تمام کمک های لازم را به کودکان ارائه می دهد و مکان هایی را در دانشگاه های روسیه فراهم می کند.”

در ۲۱ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال ۲۰۱۴ استقلال خود را از کی یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. پوتین در خطاب به هموطنان خود گفت که شرایط “نیازمند اقدام قاطع و فوری” است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کردند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.

Email
چاپ
آخرین اخبار