به اعتلای کشورمان معتقدیم

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس خبر داد: تاکنون ۴ میلیون نفر از مراکز گردشگری فارس بازدید کرده اند

آبتاب مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: تعداد بازدید کنندگان از مراکز تاریخی، فرهنگی و زیارتی در استان فارس از مرز ۴ میلیون نفر گذشت.

به گزارش فارس؛ محمد ثابت اقلیدی گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی بازرسان اداره کل میراث فرهنگی استان فارس از ۲۴ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین سال جاری بیش از ۴ میلیون مسافر نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی و گردشگری بازدید کردند.

اقلیدی اظهار داشت: تعداد کل زائرین حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) و دیگر بقاع متبرکه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از بقاع متبرکه، حرم مطهر خضرت شاهچراغ (ع)، ۴۷۴ هزار و ۱۵۲ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و گردشگری زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی استان فارس و نیز تعداد کل اقامت‌ها در این استان به بیش از ۶۸۲ هزار نفر شب رسیده است.

وی افزود: تعداد تردد جاده‌ای در فارس نیز ۸ میلیون و ۸۲۶ هزار ثبت‌شده است و تمامی تأسیسات گردشگری فارس زیر ذره‌بین بازرسان میراث فرهنگی بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ مورد بازدید نظارتی نوروزی از تأسیسات گردشگری فارس انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس در مورد بازرسی نظارتی از تمامی تأسیسات گردشگری استان در ایام نوروز ۱۴۰۳ خاطر نشان کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ هم‌زمان با آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۳ فروردین‌ماه سال جاری، بازرسان تمامی تأسیسات گردشگری استان را طبق یک برنامه زمان‌بندی مورد بازدیدهای نظارتی قرار می‌دهند و در این راستا تأسیسات گردشگری در شهرستان‌ها شامل مراکز اقامتی، پذیرایی و مجتمع‌های بین‌راهی سفره‌خانه‌ها و واحدهای اقامتی سنتی و بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی در سطح استان مورد بازدید و گزارش‌گیری قرار می‌گیرند.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه در مدت یاد شده بیش از ۷ هزار و ۷۵۰ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان صورت گرفته است گفت: تعداد تأسیسات گردشگری استان به بیش از یک هزار و ۲۵۹ می‌رسد که طبق بازدیدهای نظارتی کارشناسان تاکنون ۲۲۰ تذکر، ۵۰ اخطار، ۶۵ تشویق و ۱۵ مورد معرفی به تعزیرات و دستگاه‌های قضایی و همچنین ۵ مورد تعطیلی و جلوگیری از فعالیت غیرمجاز را اعلام کردند.

Email
چاپ
آخرین اخبار