به اعتلای کشورمان معتقدیم

نماینده مجلس: روزانه ۸ میلیون لیتر مازوت در نیروگاه اصفهان سوزانده می‌شود

آبتاب نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی از مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری اصفهان در ایام شروع فصل بهار و به اتمام رسیدن پیک مصرف گاز انتقاد کرد و گفت: روزانه ۸ میلیون لیتر مازوت در این نیروگاه سوزانده می‌شود.
به گزارش تسنیم، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در اعتراض به مازوت سوزی پالایشگاه اصفهان گفت: ما همه ساله در شرایط آب و هوایی و بروز سرمای شدید نیروگاه‌های گاز سوز به مازوت سوز تبدیل می‌شوند که در زمستان امسال هم این امر برای نیروگاه شهید منتظری اصفهان اجرایی شد.
وی ادامه داد: اما تا امروز که در آستانه سال نو و گرمای هوا هستیم و مشکلی در زمینه کمبود گاز نداریم متاسفانه ۷ واحد این نیروگاه همچنان مازوت استفاده می‌کند و این سوخت هنوز تغییر نکرده است.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: ۸ میلیون لیتر در روز در این نیروگاه مازوت سوزانده می‌شود و این مسئله باعث می‌شود که حدود ۴۵۰ تن مواد آلاینده در فضا منتشر شود.

وی افزود: علی رغم اعلام این موضوع به وزرای نفت، نیرو، محیط زیست و استانداری و وزیر اطلاعات هنوز شاهد اقدام عاجلی برای جلوگیری از این اقدام ضد محیط زیستی نیستیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: انتظار داریم که هر چه زودتر اقدامی صورت بگیرد و مصرف مازوت متوقف شود. حدود ۳ میلیون نفر از مردم ساکن در این منطقه در حال استنشاق هوای مسموم ناشی از مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری هستند.

Email
چاپ
آخرین اخبار