به اعتلای کشورمان معتقدیم

نامه ایران به شورای امنیت درباره تهدیدهای اسرائیل

آبتاب نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت درباره آنچه وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به رئیس شورای امنیت به دروغ، مبادرت به انتشار اطلاعات نادرست و ایراد ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران کرده است، پاسخ داد.
به گزارش ایسنا، امیر سعید ایروانی در این نامه خطاب به رییس دوره‌ای شورای امنیت نوشت: اتهامات وارده در نامه مزبور کاملاً بی‌اساس بوده و قاطعانه رد می‌شود. این نامه نشان‌دهنده تلاش مذبوحانه دیگری از سوی رژیم اسرائیل برای منحرف نمودن توجه جامعه بین‌المللی از جنایات فاحش و نسل‌کشی بی‌پایان رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه است. نامه صدرالاشاره همچنین تلاشی گمراه‌کننده با هدف سرپوش نهادن و مشروعیت‌بخشی به تجاوزات رژیم اسرائیل علیه لبنان و نقض مستمر قوانین بین‌الملل، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های ۱۵۵۹ (۲۰۰۴) و ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت از طریق طرح اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران است.
جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار شدید نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی یا فعالیت‌های مخرب رژیم اسرائیل در منطقه، حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم جهت پاسخگویی به هرگونه تهدید یا اقدام از سوی رژیم اسرائیل علیه امنیت و منافع ملی ایران محفوظ می‌دارد.
در ادامه این نامه آمده است: جمهوری اسلامی ایران همچنین بر حق ذاتی جمهوری عربی سوریه و لبنان ذیل قوانین بین‌المللی برای اتخاذ اقدامات لازم در مواجهه با هرگونه تهدید، حمله و یا اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشورها تاکید می‌کند.
مزید امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به‌عنوان سند شورای امنیت ثبت و در اختیار اعضاء قرار گیرد.
فرصت را مغتنم شمرده، احترامات فائقه را تقدیم می‌نماید.
Email
چاپ
آخرین اخبار