به اعتلای کشورمان معتقدیم

کاهش ۲۵ تا ۹۰ درصدی ذخایر آبی ۱۶ سد مهم کشور

آبتاب ذخایر آبی ۱۶ سد مهم کشور از نظر تأمین آب شرب و کشاورزی، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی بین ۲۵ تا ۹۰ درصد داشته است.

به گزارش تسنیم، در ۱۲۰ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا پایان دی‌ماه) در مجموع ۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های ایران شده که نسبت به ورودی ۶ میلیارد و ۹۳۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی ۱۱ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست محیطی، ۷ میلیارد و ۶۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های کشور رهاسازی شده که نسبت به خروجی ۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

میزان ذخایر آبی سد‌ها در روز سی‌ام دی‌ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۲ درصدی در این بخش است.

آخرین وضعیت ذخایر آبی سد‌های مهم (شرب – کشاورزی) کشور بدین صورت است:

کاهش ۲۵ تا ۹۰ درصدی ذخایر آبی ۱۶ سد مهم کشور

همانطور که در جدول بالا مشخص است، ذخایر آبی سد‌های دوستی، طرق، پانزده خرداد، مارون، آغ چای، استقلال، شمیل و نیان، سرنی، دامغان، رودبال داراب، چاه‌نیمه‌ها، تنگوئیه سیرجان، جیرفت، نساء، ساوه و کمال صالح، نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهشی بین ۲۵ تا ۹۰ درصد داشته است.

Email
چاپ
آخرین اخبار