به اعتلای کشورمان معتقدیم

عضو شورای شهر تهران: ساختمان‌های گروه D فقط باید تخریب شوند

آبتاب مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پایش سازه‌ای ساختمان‌های بلند مرتبه و مهم گفت: در پایشی که درخصوص سازه‌ ساختمان‌ها انجام شده، در حال حاضر یک سری از ساختمان‌ها در رده‌بندی D قرار گرفته‌اند و ساختمان‌هایی که در این گروه هستند، فقط باید تخریب و نوسازی شوند.
به گزارش ایلنا؛ «مهدی بابایی» رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران درباره ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه که توسط سازمان مدیریت بحران و چند دستگاه دیگر در حال اجرا است، گفت: براساس آخرین اطلاعاتی که دارم حدود ۴ هزار ساختمان مورد بازدید قرار داده‌اند، اما اطلاعات تکمیلی باید از سوی مدیریت بحران شهر تهران اعلام شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سرعت بررسی این ساختمان‌ها مورد تایید شورای شهر است، ادامه داد: موضوع سرعت بررسی این ساختمان‌ها یک دغدغه است، اما دغدغه اصلی من این است که زمانی که این اطلاعات تهیه شود و ساختمان‌ها مورد پایش قرار بگیرند، قطعا ما مواجه می‌شویم با ساختمان‌هایی که آنقدر وضعیت سازه‌ای این ساختمان‌ها قدیمی و فرسوده است که نمی‌توان آن‌ها را ایمن‌سازی کرد. سوال من این است که چگونه می‌خواهند با این سازه‌ها برخورد کنند؟

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در اینجا هم موضوع ضعف قوانین پیش می‌آید، آیا ما می‌توانیم مالکان را به تخریب و نوسازی الزام کنیم؟ این دغدغه‌ای است که وجود دارد. البته وزارت راه و شهرسازی پیرو مقررات ملی ساختمان دستورالعمل‌های اجرایی را باید تدوین و ابلاغ کند به هرحال این یک دغدغه جدی است در این عرصه که در کنار دغدغه سرعت پایش باید این موضوع هم مدنظر قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورا به عنوان یک پارلمان محلی با مجلس شورای اسلامی در این زمینه رایزنی دارد تا زودتر تعیین‌تکلیف صورت بگیرد، گفت: مبحث ۲۳ مقررات ملی ساختمان که مصوبه مجلس است متوقف است، چراکه دستورالعمل‌های اجرایی آن توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ نشده است یعنی قانون خوب داریم، اما دستورالعمل‌های آن ابلاغ نشده است. ما در پارلمان شهری یک بخشی از این کار را می‌توانیم انجام دهیم و باید همکاری صورت بگیرد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: به طور مثال ما درخصوص ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر از منظر آتش‌نشانی را پیگیری کردیم و در حال حاضر به ۷۵ ساختمان رسیده است و برآورد ما این است که تا پایان سال به سمت تعیین تکلیف این ۷۵ ساختمان پیش برویم و این کار سختی است، اما این انتظار را از مدیریت شهری داریم و در همین زمینه نواحی و مناطق پای کار آمده‌اند تا این کار به نتیجه برسد.

بابایی تصریح کرد: این کار با کمک مدعی‌العموم در حال اجرا است و شدنی است. در پایشی که درخصوص سازه‌ ساختمان‌ها انجام شده، در حال حاضر یک سری از ساختمان‌ها در رده‌بندی D قرار گرفته‌اند و ساختمان‌هایی که در این گروه هستند، فقط باید تخریب و نوسازی شوند.

Email
چاپ
آخرین اخبار