به اعتلای کشورمان معتقدیم

بورل: احیای روابط ایران و عربستان ثبات بیشتری در منطقه ایجاد می‌کند اما برجام موضوع دیگری است؛ این توافق طرف‌های خاص خود را دارد

در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر احیای روابط عربستان و ایران بر توافق هسته‌ای گفت: “برجام موضوع دیگری است. این توافق طرف‌های دولتی خاص خود را دارد. ما به کار روی آن ادامه می‌دهیم. روابط خوب عربستان و ایران برای هر چیزی خوب است، اما برجام سازوکار خودش را دارد.”
ایرنا: جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که احیای روابط ایران و عربستان ثبات بیشتری در منطقه ایجاد می‌کند.

به گزارش تارنمای «اقدام خارجی اتحادیه اروپا»، بورل در کنفرانس خبری مشترک با حضور فواد حسین وزیر خارجه عراق در بروکسل تاکید کرد: “ما اخیرا شاهد عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و ایران بودیم. این مسأله ثبات بیشتری در منطقه ایجاد می‌کند.”

وی افزود: “فراموش نکنیم که دور اول مذاکراتی که منجر به این نتیجه مثبت شد در عراق انجام گرفت. بغداد صحنه اتفاق مهم احیای روابط میان ایران و عربستان بود.”

بورل تأکید کرد: قطعاً این خبر خوبی است چرا که دو کشور روابط سختی داشتند، اما تصمیم گرفتند که تعامل دیپلماتیک را از سر گرفته و سفرای خود را مبادله کنند. این مسأله به ثبات منطقه کاهش تنش‌ها کمک می‌کند.

وی همچنین، در پاسخ به پرسشی درباره تأثیر احیای روابط عربستان و ایران بر توافق هسته‌ای گفت: “برجام موضوع دیگری است. این توافق طرف‌های دولتی خاص خود را دارد. ما به کار روی آن ادامه می‌دهیم. روابط خوب عربستان و ایران برای هر چیزی خوب است اما برجام سازوکار خودش را دارد.”

Email
چاپ
آخرین اخبار