به اعتلای کشورمان معتقدیم

زندگینامه مهندس عبدالرحیم عبدالکریمی

     به قلم استاد ناصر شجاعی
مهندس عبدالرحیم عبدالکریمی متولد سال ۱۳۵۵ در تهران، شاعر، نویسنده، روزنامه نگار، عکاس و پژوهشگر هستند که فرزند استاد محمد عبدالکریمی عکاس شهیر کرمانی می باشند. نامبرده متولد سال ۱۳۵۵ بوده و از کودکی در دامان پدر شعر و ادبیات را آموخت و بعدها در نزد استاد علی اصغر اصفهانی سلیم کرمانی، استاد احمد اسدالهی (شعله) و استاد زنده یاد حمید مظهری (اشک) تلمذ نمود. وی از سال ۱۳۷۹ به تشویق استاد اسدالهی به ترانه روی آورد؛ وی فارغ التحصیل مهندسی صنایع، کارشناسی آسیب های اجتماعی (پیشگیری از اعتیاد) و کارشناس ارشد روانشناسی می باشد.
ایشان در سالهای ۱۳۹۱ به همراه مرتضی کردی، فهیمه عباسی، زهرا امیرتیموری و وحیدیوسف زاده انجمن ترانه ی کرمان را به نام انجمن (تا ترانه) راه اندازی نمود، در همان سالها با همراهی بزرگانی چون دکتر فاطمه لشکری، سیدعلی منصوریان، محمد امیری، فریده ابوسعیدی، محمدصادق فردوسی و… انجمن ادبی دل عالم را تشکیل داد.
نامبرده دارای رتبه های مختلف در جشنواره های کشوری منطقه ای و  استانی در رشته های عکس مطبوعات شعر داستان و… بوده و عضو هیأت مدیره انجمن اهل قلم و دبیر این انجمن، عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات، عضو هیأت مدیره و شورای مرکزی کانون روزنامه نگاران، عضو انجمن شعر، عضو انجمن سینمای جوان، عضو انجمن عکاسان حرفه ای استان، و مدیر روابط عمومی این انجمن، عضو شورای مرکزی خانه تشکلهای غیردولتی و…. برخی از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی وی می باشد، ایشان روزنامه نگاری جسور و شهیر بوده و سالها به عنوان سردبیر نشریه بیداری قدیمی ترین نشریه در حال انتشار ایران مشغول فعالیت بوده است. سردبیری نشریه همراه، بنان، خط فاصله و… از دیگر سوابق مطبوعاتی وی می باشد. وی هم اکنون صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه برهان است. 
مهندس عبدالکریمی از جمله هنرمندانی است که در چندین رشته و شاخه هنری فعال بوده و در همه آنها نیز موفق بوده است. شعر عبدالکریمی عموماً عاشقانه و اجتماعی بوده و در قالبهای غزل و سپید و نیمایی طبع آزمایی کرده است. ایشان دارای بیش از ده مقام در رشته های شعر داستان عکس، رسانه (یادداشت، سرمقاله، مصاحبه، گزارش و….)
آثار عکاسی وی تاکنون در بیش از سه نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته شده است. از ایشان تاکنون یک کتاب کودک به نام داستان آفتاب و گل آفتاب گردان به چاپ رسیده است. وی همچنین، سالها به عنوان مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی، مدیر روابط عمومی تعاونی مطبوعات جنوب شرق و…. فعالیت داشته است. برگزاری شش دوره همایش بزرگ کشوری دل عالم با حضور بیش از ۱۰۰ شاعر مطرح به همراه اعضای هیأت مدیره انجمن ادبی دل عالم از سوابق دیگر ایشان می باشد. عبدالکریمی از سال ۹۸ انجمن ترانه کرمان را ثبت نمود و هم اکنون به عنوان مسئول این انجمن فعال می باشد. شعرهای زیر از جمله سروده های ایشان است.
ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺩﺍﺭﻡ ؛
  ﺁﻧﭽﻨﺎﻥ ﮐﻪ ﭘﺮﻧﺪﻩ ﭘﺮﻭﺍﺯ را
رویت ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺮﻣﯽ ﮔﺮﺩﺍﻧﯽ
ﺍﺯ ﻣﻦ که ﺩﻭﺭ ﻣﯿﺸﻮﯼ
ﻣﯿﺸﮑﻨﻢ
تو ﺭﺍ ﺑﺎ ﺳﻨﮕﻬﺎ ﻗﺮﺍﺑﺘﯽ ﺍﺳﺖ
ﻣﺮﺍ ﺑﺎ ﺁﯾﻨﻪ
========
یلدا 
یعنی امشب
یک دقیقه بیشتر از هر شب
دوستت دارم
========
آشفته تر از موی تو دنیای تباهم
عمریست تو را از همه سو چشم به راهم
پاییز شد و فصل زبان ریزی شاعر
لالم که تو را مینگرد چشم سیاهم
در قدرت من نیست بگویم که تو را دوس..
ای وای همین است همین است گناهم
از دوری تو جان به لبم آمده جانا
روزم شده شام و شب من هست پگاهم
گاهی به خیال من بیچاره سفر کن
من تشنه ی این مرحمت  گاه به گاهم
من زخمی و دربند و گرفتار تو هستم
ایکاش بخوانی تو همین را ز نگاهم
Email
چاپ
آخرین اخبار