به اعتلای کشورمان معتقدیم

سفیر چین: مذاکرات بین ایران و عربستان به درخواست پکن انجام شد / به‌دنبال منافع خود در منطقه خاورمیانه نیستیم

تسنیم: سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه چین همواره صلح جهانی را حفظ می‌کند، گفت: چین به‌دنبال منافع خود در منطقه خاورمیانه نیست و ما صلح را پیگیری می‌کنیم.
     پایگاه خبری آبتاب (WWW.ABTAAB.IR):

او در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران با تمام کشورهای حوزه خلیج فارس دوست صمیمی هستند و ارتباط چین با این کشورها در توسعه منطقه موثر است، اظهار داشت: تاریخ تجارت بین چین و ایران دیرینه بوده و ایران نقطه مهمی در جاده ابریشم است.

وی با بیان اینکه چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در دنیا است، گفت: در سال‌های اخیر روابط چین و ایران به‌طور خیلی خوبی توسعه پیدا کرده و یک قرارداد جامع راهبردی امضا کردند؛ دو کشور در همه جوانب توسعه خوبی را در حال انجام دارند.

سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه چین همواره صلح جهانی را حفظ می‌کند، افزود: چین به‌دنبال منافع خود در منطقه خاورمیانه نیست و ما صلح را پیگیری می‌کنیم.

ایشان با بیان اینکه رئیس جمهور چین به عربستان سفر کرد و بعد رئیس جمهور محترم ایران به چین سفر کرد، ادامه داد: تأکید همه ما حفظ صلح و ثبات در منطقه است. 

وی با اشاره به اینکه چین مایل است توسعه روابط ایران و عربستان را به پیش ببرد، بیان کرد: مذاکرات بین ایران و عربستان به درخواست چین انجام شد و سه کشور چین، ایران و عربستان بیانیه مشترک صلح و همکاری امضا کردند.

سفیر چین در ایران با بیان اینکه به دلیل دستاوردهای مهم، این مذاکرات مورد توجه جهان قرار گرفت، گفت: یک پیروزی صلح و گفتگو در جهان است.

وی با اشاره به اینکه چین همواره به تمامیت ارضی کشورها از جمله ایران احترام می‌گذارد، بیان کرد: منطقه خاورمیانه نقش مهمی در توسعه صلح و ثبات در دنیا دارد.

Email
چاپ
آخرین اخبار