به اعتلای کشورمان معتقدیم

سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید: در حاضر حاضر احیای برجام در اولویت نیست، اما کاخ سفید هنوز دیپلماسی را بهترین گزینه می‌داند

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تکرار موضع دولت بایدن گفت در حاضر حاضر توافق هسته‌ای با ایران در اولویت قرار ندارد، اما کاخ سفید هنوز دیپلماسی را بهترین گزینه برای تضمین دست نیافتن ایران به بمب هسته‌ای می‌داند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در پاسخ به پرسشی درباره اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی گفت دولت آمریکا به همراه شرکایش به اعمال هزینه و فشار بر جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد.

او که به همراه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مکزیک به سر می‌برد، مدعی شد: «این سطح دیگری از وحشیگری حکومت ایران است که آبروی مردم خود، آزادی بیان آنها و در این مورد، جان آنها را درهم می‌شکند. غارت جان مردم صرفا برای اعتراض مسالمت آمیز نفرت‌انگیز است و ما سرکوب وحشیانه دولت ایران علیه مردم خود را محکوم کرده‌ایم.»

 سالیواندر ادامه ادعا کرد: «ما قویا در حمایت از این افراد و تمایل آنها برای بیان حقوق و کرامت خود صحبت کرده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد و بر آنها با همکاری متحدان و شرکایمان هزینه‌ تحمیل می‌کنیم. ما به تلاش خود برای کمک به مردم ایران ادامه خواهیم داد تا ابزاری برای برقراری ارتباط موثر با یکدیگر و با جهان داشته باشند.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به پرسش دیگری درباره دیگر اقدامات واشنگتن برای ایجاد اختلال در ادعای ارسال پهپاد از سوی ایران به روسیه که در جنگ  اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: «ما خود تحریم‌های مختلفی را علیه نهادها در روسیه و ایران اعمال کرده‌ایم تا فروش و تحویل پهپادها را دشوارتر کنیم. روشی که آنها واقعا آنها به صورت فیزیکی تحویل پهپادها را انجام می‌دهند، ایجاد اختلال فیزیکی را به یک چالش تبدیل کرده است.»

وی در ادامه مدعی شد: «اما، ما تلاشمان برای برهم زدن این نوع همکاری‌های نظامی و همچنین ادامه افزایش هزینه‌ها برای ایران در دادگاه افکار عمومی به همراه اعمال فشار اقتصادی را متوقف نمی‌کنیم. سلاح‌های آنها برای کشتن غیرنظامیان در اوکراین و برای فروبردن شهرهای اوکراین در سرما و تاریکی استفاده می‌شود، که از دیدگاه ما، ایران را در مکانی قرار می‌دهد که به طور بالقوه می تواند در جنایات جنگی گسترده سهیم باشد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت در سفر پیش روی خود به اسرائیل برای دیدار با مقامات دولت جدید، درباره «تهدیدهای جمهوری اسلامی» گفت‌وگو خواهد کرد.

جیک سالیوان با تکرار موضع دولت بایدن گفت در حاضر حاضر توافق هسته‌ای با ایران در اولویت قرار ندارد اما کاخ سفید هنوز دیپلماسی را بهترین گزینه برای تضمین دست نیافتن ایران به بمب هسته‌ای می‌داند.

سالیوان بدون اشاره به تاریخ دقیق سفرش به اسرائیل گفت آمریکا در زمینه اختلافات در تاکتیک با این کشور همکاری خواهد کرد.

     منبع: انتخاب

Email
چاپ
آخرین اخبار