به اعتلای کشورمان معتقدیم

وزیر خارجه روسیه: واشنگتن مستقیماً پوتین را به قتل تهدید می‌کند

فارس: «سرگئی لاورف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت اظهارات مقام‌های ناشناس پنتاگون درباره «حمله تمام‌کننده» علیه روسیه در واقع حکایت از آن دارد که واشنگتن ترور ولادیمیر پوتین را رد نمی‌کند.
     پایگاه خبری آبتاب (WWW.ABTAAB.IR):

لاوروف گفت: “برخی از مقام‌های ناشناس پنتاگون در واقع تهدید به انجام حمله تمام‌کننده به کرملین کردند … آنچه درباره آن حرف می‌زنیم، تهدید به حذف فیزیکی رئیس دولت روسیه است.”

وی سپس هشدار داد: “اگر واقعاً چنین ایده‌هایی توسط کسی پرورش یابد، این شخص باید به دقت درباره عواقب احتمالی چنین برنامه‌هایی فکر کند.”

به نوشته الجزیره، او در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که «آمریکا و ناتو می‌خواهند روسیه را در میدان جنگ شکست دهند تا کشور ما را تضعیف و ویران کنند»، گفت: “موتور اصلی درگیری در اوکراین واشنگتن است که به دنبال دستیابی به بزرگترین دستاوردهاست.”

لاوروف اظهار داشت: “واشنگتن به دنبال تخریب روابط سنتی بین روسیه و اروپا و تسلیم کردن رهبران اروپایی در مقابل آن است.” به گفته وزیر خارجه روسیه، «برقراری ارتباط با دولت بایدن که هدف خود را تحمیل شکست استراتژیک به روسیه اعلام کرد، امکان‌پذیر نیست». وی هشدار داد: “مسیر غرب خطرات درگیری مسلحانه مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای را به همراه دارد.”

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره مشارکت کشورهای غربی در جنگ اوکراین برای مقابله با مسکو گفت: شرکت‌های نظامی خصوص و مربیان نظامی غربی در کنار نیروهای مسلح اوکراین در حال جنگ هستند. آمریکایی‌ها اطلاعات را به رهبری اوکراین منتقل می‌کنند و در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات‌های نظامی مشارکت دارند.

او با این حال تصرح کرد روسیه زمانی که واشنگتن به منفی بودن مسیر فعلی پی ببرد، آماده گفت‌وگو درباره مسائل امنیتی در ارتباط با اوکراین است.

به گزارش رویترز، لاوروف همچنین گفت که «پیشنهادهای ما برای غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی مناطق تحت کنترل رژیم اوکراین، از بین بردن تهدیدها علیه امنیت روسیه، از جمله سرزمین‌های جدید ما برای دشمن کاملاً شناخته شده است. نکته ساده است، آن‌‌ها را به خاطر خوبی خود اجابت کنید در غیر این صورت موضوع توسط ارتش روسیه تصمیم‌گیری خواهد شد».

پیش‌تر و بعد از اظهارات رئیس‌جمهور و وزیر خارجه روسیه مبنی بر غیرقابل قبول بودن درخواست اوکراین برای انجام مذاکره با پیش‌شرط‌های مد نظر کی‌یف، کرملین نیز اینگونه گفت‌وگو را رد کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه شامگاه دوشنبه گفت که مسکو هرگز از شروط شخص دیگری از جمله «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای مذاکره پیروی نکرده و نمی‌کند.

Email
چاپ
آخرین اخبار