به اعتلای کشورمان معتقدیم

هشدار روسیه به تل آویو: انتقال سامانه دفاعی به اوکراین خط قرمز ما است

ایرنا: رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که روسیه در هشداری جدی به رژیم اسرائیل گفته که انتقال سامانه دفاع تل آویو به اوکراین عبور از خط قرمز است.

به گزارش  المیادین، رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند که اسرائیل هشداری از روسیه دریافت کرده که بیانگر این مسأله است که انتقال سامانه دفاعی از سوی تل آویو به اوکراین، عبور از خط قرمز مسکو خواهد بود.

روسیه بدون اشاره به جزییات بیشتر به رژیم اسرائیل هشدار داده که این اقدام تل آویو برای آن پیامدهایی به همراه خواهد داشت.

روسیه پیش از این نیز به رژیم اسرائیل نسبت به ارسال موشک‌های ضدهوایی و سامانه‌های موشکی دیگر به اوکراین هشدار بوده و گفته که به این اقدام پاسخ خواهد داد.

بر اساس این گزارش، رژیم اسرائیل ممکن است از طریق کشور ثالث به اوکراین تسلیحات ارسال کند.

با این حال شبکه کان رژیم اسرائیل گزارش داده است که روسیه به این رژیم هشدار داده که حتی اگر از طریق کشور ثالث به اوکراین تسلیحات ارسال کند، به این اقدام پاسخ خواهد داد.

پیش تر «آناتولی ویکتوروف» سفیر روسیه در فلسطین اشغالی گفته بود در صورتی که اسرائیل سلاح در اختیار اوکراین قرار دهد از نظر دولت روسیه اقدامی غیردوستانه تلقی خواهد شد.

در همین حال ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفته بود که میان کی‌یف و تل آویو تبادلات اطلاعات وجود دارد.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین از رژیم اسرائیل خواسته بود تا به جنگ علیه روسیه بپیوندد و درخواست سیستم‌های دفاع هوایی از اسرائیل کرده بود. این در حالی است که بنی گانتز وزیر جنگ رژیم اسرائیل گفته  که به دلیل محدودیت‌های عملیاتی، این رژیم قادر نیست به اوکراین تسلیحات یا سامانه پدافندی تحویل دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Email
چاپ
آخرین اخبار