به اعتلای کشورمان معتقدیم

ترکیه: همیشه برای مبارزه با تروریسم در کنار ایران خواهیم بود

     آبتاب: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در تماس تلفنی با همتای ترکیه ای خود گفت: “برخی دشمنان در تلاش برای ایجاد بی ثباتی در ایران هستند اما ایران همیشه از این توطئه ها سربلند بیرون آمده است.”
تصویر همیشه برای مبارزه با تروریسم در کنار ایران خواهیم بود

دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز دوشنبه در تماس تلفنی با مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه درباره مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو، روز ملی ترکیه را تبریک گفت.

وی با اشاره به وقوع حادثه در یکی از معادن ترکیه که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور گردید، ضمن ابراز تسلیت به دولت و ملت ترکیه، برای مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل نمود.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از ابراز همدردی وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص حمله تروریستی در شیراز تأکید کرد، در هفته‌های اخیر برخی از دشمنان ما تلاش کرده‌اند تا با سوء استفاده از حوادث اخیر، به ایجاد ناامنی و بی ثباتی در ایران اقدام و زمینه را برای حمله تروریستی داعش فراهم کنند.

ایشان اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران تاکنون بارها شاهد چنین توطئه‌هایی علیه ایران بوده است و به حول و قوه الهی همیشه هم سربلند از آنها عبور کرده است.

مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفتگو ضمن سپاس از پیام تبریک روز ملی ترکیه، اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه تنها دو کشور همسایه نیستند، بلکه دو کشور برادر هستند که در روزهای بد و خوب همیشه در کنار یکدیگر بوده اند.

Email
چاپ
آخرین اخبار