به اعتلای کشورمان معتقدیم

کاخ سفید: مذاکره با روسیه تصمیمی است که اوکراین باید بگیرد نه آمریکا

ایرنا: سخنگوی کاخ سفید ادعا کرد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین باید درباره دیپلماسی و مذاکره با روسیه تصمیم بگیرد.

وی در ادامه ادعای خود اضافه کرد که رئیس جمهور اوکراین کسی است که باید در رابطه با دیپلماسی با روسیه تصمیم بگیرد. سخنگوی کاخ سفید در عین حال مدعی شد ایالات متحده آمریکا تا زمانی تا زمانی که طول بکشد از اوکراین حمایت می کند.

وی همچنین درباره احتمال استفاده اوکراین درباره بمب کثیف، آن را ادعای بی اساس روسیه خواند و گفت که ادعاهای بی اساس روسیه مبنی بر آماده شدن اوکراین برای استفاده از بمب کثیف در خاک خود را رد می کنیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران مدعی شد اگر روسیه از بمب هسته ای یا استفاده کند، پیامدهایی برایش خواهد داشت.

     پایگاه خبری آبتاب (WWW.ABTAAB.IR):

این مقام آمریکایی احتمال استفاده اوکراین از بمب اوکراین را ادعایی بی اساس خواند و در عین حال اذعان کرد نشانه ای مبنی بر آمادگی روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای مشاهده نشده است. پرایس با بیان اینکه اوضاع را از نزدیک رصد می کنیم، مدعی شد تلاش روسیه برای ایجاد بهانه ای برای تشدید تنش در اوکراین بر کسی پوشیده نیست.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران مدعی شد: “نادرستی ادعاهای روسیه درباره بمب کثیف ما را نگران می کند و باید آنها را جدی بگیریم.”

این مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد: “تا حد امکان اوضاع را از نزدیک رصد می کنیم.هیچ نشانه ای مبنی بر استفاده از بمب های کثیف در اوکراین مشاهده نکردیم.”

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در عین حال با بیان اینکه روسیه تصمیمی مبنی بر استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین نگرفته است، مدعی شد مسکو آمادگی استفاده از آن را در صورت وجود چنین تصمیمی ندارد.

کربی همچنین ادعا کرد مشخص است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تمایلی به مذاکره ندارد. این مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد آمریکا بدون حضور اوکراین، مذاکره ای با روسیه انجام نخواهد داد و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز اعلام کرده است که اکنون زمان مناسبی برای مذاکره نیست.

منابع معتبر ناشناس در کشورهای مختلف اعلام کردند کی یف درصدد یک اقدام تحریک آمیز مرتبط با انفجار به اصطلاح «بمب کثیف» در اوکراین است تا روسیه را به استفاده از سلاح هسته ای متهم کند. یک بمب کثیف، مواد منفجره متعارف را با مواد رادیواکتیو ترکیب می کند، چنین بمبی معمولاً از دینامیت یا سایر مواد منفجره برای پخش گرد و غبار رادیواکتیو یا دود استفاده می کند تا باعث آلودگی رادیواکتیویتی شود.

Email
چاپ
آخرین اخبار