به اعتلای کشورمان معتقدیم

ناآرامی در زندان اوین / قوه قضاییه: در بند زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت درگیری رخ داده

مرکز رسانه قوه‌ قضاییه اعلام کرد: ساعتی پیش بود که تصاویری از بروز آتش سوزی در زندان اوین تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پیگیری‌ها از سازمان زندان‌ها نشان می‌دهد در پی درگیری بین تعدادی از زندانی‌های محکومیت مالی و سرقت یک کارگاه کارآفرینی زندان دچار حریق می‌شود.

این گزارش حاکی است نیروی انتظامی هم جهت کمک به برقراری هر چه زودتر ارامش در اوین به انتظامات زندان کمک کرده است. بر اساس این گزارش درگیری بین زندانیان نیز با ورود انتظامات زندان تحت کنترل درآمده است.

در حال حاضر شورش مهار شده و شرایط زندان در کنترل ماموران زندان قرار دارد و آتش‌سوزی زندان با تلاش نیروهای آتش‌نشانی درحال کنترل است. یک مقام امنیتی در این باره گفت: شرایط به طور کامل تحت کنترل است و آرامش در زندان برقرار شده و عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.

    خبرگزاری دولت: ۸ نفر مصدوم شدند

ایرنا نوشت: در پی آشوبگری و درگیری شامگاه شنبه (۲۳ مهرماه) در زندان اوین تهران که توسط عده‌ای از زندانیان در این زندان رخ داد و منجر به آتش زدن انبار البسه زندان شد، با ورود نیروی های انتظامات زندان و نیروهای آتش نشانی اطفای حریق به پایان رسید.

یکی از نیروهای امدادی حاضر در صحنه گفت: آتش‌سوزی هم‌اکنون مهار شده و نیروهای آتش‌نشانی در حال ایمن‌سازی محیط هستند.

وی درباره آمار فوتی و مصدومین این حادثه نیز گفت: این حادثه تاکنون هیچ فوتی نداشته و آمار مصدومین نیز تاکنون ۸ نفر است.

    فارس: در ۲۰ دقیقه گذشته حداقل چهار مرتبه صدای انفجار از محل آتش سوزی زندان شنیده شده

فارس نیز نوشت: از دقایقی قبل تصاویری از محوطه زندان اوین منتشر شده که نشان می‌دهد آتش سوزی گسترده در این زندان صورت گرفته است. افراد محلی می‌گویند در ۲۰ دقیقه گذشته حداقل ۴ مرتبه صدای انفجار از محل آتش سوزی شنیده شده است.

    استاندار تهران: در بعضی از بند‌ها مثلا در بند ۷ و ۸ اوین شلوغ شده بود، ولی مسئله اصلی در بندی بود که بخشی از اراذل و اوباش در آن حضور داشتند

استاندار تهران بیان کرد: با حضور سریع مجموعه نیروی انتظامی، یگان امداد در حال حاضر کاملا آرامش برقرار است و نکته خاصی نیست، مسیله اصلی ایجاد حریق و آتش سوزی بود که توسط برخی از زندانیان اتفاق افتاد که با حضور عوامل آتش نشانی کنترل و مهار شد. وی گفت: در حال حاضر هم زندان و هم اطراف زندان تحت کنترل است.

Email
چاپ
آخرین اخبار