به اعتلای کشورمان معتقدیم

مصاحبه عجیب مادر نیکا شاکرمی با رادیو فردا ؛ جنازه را دزدیدند؟ | بستگان نیکا تحت فشار امنیتی مصاحبه کردند؟

به گزارش آبتاب و به نقل از همشهری آنلاین، اوایل هفته گذشته رسانه‌های ضدانقلاب موج جدیدی را برای ادامه اغتشاشات و آشوب‌ها در کشور با کلید رمز “نیکا شاکرمی” به راه انداختند و در این راستا طی چندروز به طور فشرده فراخوان تجمع و اعتراض دادند. 

علیرغم مشخص شدن زوایای مختلفی از چرایی فوت نیکا شاکرمی، امّا مادر نیکا طی مصاحبه‌ای با رادیو فردا صحبت‌های عجیبی را اظهار کرد.

وی در این مصاحبه ادعا کرد که دیگر بستگان خانم نیکا کرمی برای بیان مواضعشان درباره فوت این مرحومه تحت فشار هستند!

سعید خیراللهی دایی مادر نیکا شاکرمی درخصوص اظهارنظرهای مادر نیکا مبنی بر اینکه اعضای خانواده از سوی نهادهای امنیتی برای اعترافات خود درخصوص مرگ نیکا تحت فشار بوده اند، اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم که دیدگاه های سیاسی افراد خانواده متفاوت است اما به شخصه هر اظهار نظری داشته ام اعتقادات شخصی بوده و خنده دار است که کسی موضوع تهدید را مطرح کند؛ اما قطعا منظور مادر نیکا بیشتر در مورد برادرش محسن و خواهرش آتش بوده است که در این خصوص اطلاعی ندارم.

وی افزود: بنده در مراسم خاکسپاری به دلیل اینکه عنوان اغتشاش روی آن گذاشته و دعوت به تجمع کرده بودند علیرغم انتظارات فامیل و توقعاتی که وجود داشت شرکت نکردم و آنها را ندیدم و طبیعتا نمی توانم اظهار نظری کنم اما کسی به من و برادرم منوچهر حتی توصیه ای به گفتن برخی اظهارات نکرده چه برسد به اینکه تهدیدمان کرده باشند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص ادعای مادر نیکا مبنی بر خاکسپاری مرحومه در قبرستانی دورافتاده، افزود: اگر این قبرستان دورافتاده و بیابان بوده است چرا پدر نیکا هم آنجا دفن شده است.

دایی مادر نیکا اضافه کرد: این اظهارات قابل قبول نیست چون پدر نسرین شاکرمی مادر مرحومه نیکا نیز آنجا دفن شده و پدر پدرش هم آنجا دفن شده است؛ در واقع این قبرستان، قبرستان خانوادگی آنهاست و تنها ۴۵ کیلومتر با خرم آباد فاصله دارد.

وی اضافه کرد: صحبتهای مادر نیکا متاثر از جو بوده چرا که برخی آنها را تحریک می کنند و آنها هم سوار بر موج احساسات صحبتهایی مطرح می کنند که متوجه تبعات و بهره برداری های دیگران از این ماجرا نیستند.

خیراللهی همچنین در پاسخ به این سوالی درخصوص اظهارات مادر نیکا مبنی بر اینکه گفته بود در طول مسیر تهران تا خرم آباد، بارها ما را مورد تهدید قرار دادند و جنازه را دزدیدند و بدون اطلاع ما خاک کردند اینگونه پاسخ داد: مدیرکل امنیتی استانداری تماس هایی با ما داشت درخصوص اینکه مادر نیکا را متقاعد کنیم که جنازه را با رعایت پروتکل های امنیتی طی مراسمی به همراه سپاه و نیروی انتظامی در ورودی شهر خرم آباد تحویل گرفته و به سردخانه منتقل کنند تا فضا برای بهره برداری کسی فراهم نشود و تجمعاتی صورت نگیرد.

وی ادامه داد: وقتی موضوع را با آنها مطرح کردیم نپذیرفتند و ما هم موضوع را با مدیرکل امنیتی استاندار در میان نهادیم که گفتند اگر حساسیت دارند مشکلی نیست و اصرار نکنید. این شد که بدون هیچ فشار و تهدید خاصی از سوی کسی، خودشان شخصا جنازه را به سردخانه آرامستان صالحین تحویل دادند.

خیراللهی همچنین درخصوص خاکسپاری مرحومه نیکا عنوان کرد: بعدازظهر همان روزی که جنازه به استان منتقل شد، شورای تامین با حضور خانواده نیکا برگزار شد؛ در این جلسه سعی کردند دلایل خود را مطرح کنند و آنها را متقاعد کنند که به دلایل امنیتی درخرم آباد دفن صورت نگیرد که اقوام پدری از این پیشنهاد استقبال کرده و دفن نیکا را در قبرستان پدری منوط به رضایت مادرش دانستند که وی مخالف بود.

وی اضافه کرد: در نهایت فردای آن روز به منظور جلوگیری از هرگونه اغتشاش و اتفاق ناگواری جنازه را به قبرستان روستای حیات الغیب منتقل کرده و در آنجا خاکسپاری کردند.

دایی مادر مرحومه نیکا در پاسخ به این سوال که آیا مادر نیکا در مراسم خاکسپاری حضور داشت، با بیان اینکه بنده در مراسم خاکسپاری حضور نداشتم، افزود: در لحظه انتقال جسد به قبرستان روستا قطعا حضور نداشته اما وقتی که اقوام برای خاکسپاری به قبرستان مراجعت کردند ظاهرا وی هم حضور داشته است.

خیراللهی با اشاره به مطالبی که درباره اختلافات نیکا و مادرش در فضای مجازی مطرح شده، گفت: ما هم شنیده ایم که مادر “نیکا” و مرحومه با هم اختلافاتی داشتند که در برخی مواقع به برخورد فیزیکی می انجامیده است و به همین دلیل “نیکا” بیشتر به خانه خاله اش در تهران می رفته است.

دایی مادر مرحومه نیکا همچنین درمورد صحبت های مادر مرحومه درخصوص اعلام نظر پزشکی قانونی و سرپرست دادسرای جنایی درخصوص مرگ”نیکا”، گفت: این قضیه هنوز مبهم است و بررسی ها تکمیل نشده و هرکسی تحلیل و تفسیری در این خصوص دارد اما باید تا اعلام نظر نهایی صبر کرد.

وی بیان کرد: اگر ابهاماتی در این خصوص ایجاد شده بخشی از آن را می توان به مراجع امنیتی و انتظامی نسبت داد که مدارک و مستندات خود را بموقع منتشر نمی کنند و افکار عمومی را قانع نمی کنند و اجازه جولان به رسانه های خارجی در جهت دهی به افکار عمومی می دهند.

 

 

Email
چاپ
آخرین اخبار