به اعتلای کشورمان معتقدیم

شایعه کودتا در چین و حبس «شی جین پینگ»

ایسنا: در بحبوحه گزارش‌های تأییدنشده از حبس خانگی رئیس‌جمهور چین، «شی جین پینگ» به یکی از موضوعات داغ توئیتر تبدیل شده است.

بر اساس مطالب منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی تحرکات نظامی بی‌سابقه‌ای به سمت محل اقامت شی جینپینگ در پکن مشاهده شده است. خودروهای نظامی در نزدیکی محل اقامت وی در حال حرکت بودند. چند ویدئوی ادعایی از چنین تحرکاتی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در مورد این ویدئوها وجود ندارد.

تعدادی از کاربران رسانه‌های اجتماعی از چین نیز اعلام کردند، یک کودتا تقریبا تایید شده چرا که این کشور بدون ذکر دلیل خاصی بیش از ۹۰۰۰ پرواز داخلی را لغو کرده است. برخی حتی گفتند که ژنرال لی کیائومینگ، فرمانده ارتش چین قرار است رئیس جمهور بعدی شود.

یکی از کاربران توئیتر با نام “جنیفر زنگ” نوشت: خودروهای ارتش آزادی بخش خلق چین از منطقه “هوآنلای” در نزدیکی پکن ۲۲ سپتامبر به سمت پکن در حرکت هستند و شایعاتی مبنی بر حصر خانگی رئیس جمهوری پس از برکناری‌اش وجود دارد.

یکی دیگر از کاربران رسانه‌های اجتماعی به نام “استیو اسمیت” نیز نوشت: یک اتفاق بزرگی در چین در حال روی دادن است. شاید یک کودتا باشد. ۶۰۰۰ پرواز لغو شده و تحرکات بزرگ ارتش دیده می‌شود.

همچنین بر اساس گزارش نشریه The Epoch Times، فلایت مستر اعلام کرد که ۹۵۸۳ پرواز در سراسر چین در تاریخ ۲۱ سپتامبر لغو شده است. این سایت همچنین به عنوان منبع اطلاعاتی در مورد خدمات پرواز، بلیط و مسافرت در چین خدمت می‌کند. علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از مراکز حمل و نقل هوایی در چین بیش از ۵۰ درصد گزارش کنسلی داشته‌اند.

این خبرها از چین تاکنون از سوی هیچ منبع خبری معتبری تایید نشده است.

Email
چاپ
آخرین اخبار