به گزارش آبتاب و به نقل از ایلنا: رییس اتحادیه فروشندگان بستنی، آب میوه و کافی شاپ خاطر نشان کرد: افزایش قیمت بستنی و نوشیدنیها در کافیشاپها، ۲۰ تا ۳۰ درصد میزان مصرف این خوراکیها را در تابستان امسال کاهش داد.
وی با اشاره به کاهش قیمت موز در بازار، گفت: بالا بودن قیمت مواد اولیه مصرفی در کافیشاپها به خصوص محصولات وارداتی مانند قهوه به دلیل نوسانهای نرخ ارز، قیمت نوشیدنیهای گرم را در این واحدهای صنفی افزایش داده است.
رئیس اتحادیه بستنی، آب میوه و کافی شاپ با بیان اینکه هزینههای صنف بیشتر از درآمد آنها شده است، افزود: افزایش قیمت بستنی و نوشیدنیها در کافیشاپها ۲۰ تا ۳۰ درصد میزان مصرف این خوراکیها را در تابستان امسال کاهش داد و میزان مراجعه مردم به این واحدها ریزش کرده است.
به گفته این فعال صنفی؛ اگر قیمتها روند متعادلی داشته باشند بخشی از درآمد مصرف کنندگان در بازار خوراکی هزینه میشود و اما گرانیها به همه صنوف آسیب وارد کرده و ما نیز از این اصل مستثنی نیستیم.
مبرا شیوع بیماری کرونا را عامل مهم در تعطیلی واحدهای صنفی عنوان کرد و افزود: نوسانهای قیمتی باید مهار شود تا این صنف بتواند به ثبات برسد. همچنین ضرایب مالیاتی که برای صنف ما تعیین شده است فشار مضاعفی را به فعالان این حوزه وارد کرده و امیدواریم که با تمهیدات در نظر گرفته این ضرایب متعادل شوند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا نرخنامهای از سوی اتحادیه برای فروش آبمیوه، بستنی و سایر نوشیدنیهای گرم در کافی شاپها به واحدهای صنفی ارائه میشود؟ گفت: خیر؛ اتحادیه نرخ مصوب برای کافیشاپها ندارد و این واحدهای صنفی قیمتها را بنا به درجهبندی، کیفیت محصولات و سرویسی که به مشتریان ارائه میدهند نرخها را تعیین میکنند.
گفتنی است؛ بنا به مشاهدات میدانی قیمت یک کیلو بستنی پستهدار ویژه کیلویی ۱۳۰ هزار تومان است و نرخ هر اسکوپ بستنی بین ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان است که این عدد نسبت به ماه گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.