به اعتلای کشورمان معتقدیم

انتخابات فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس برگزار شد

به گزارش آبتاب، انتخابات شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی سه شنبه اول شهریور برگزار شد. سیدرضا میرتاج‌الدینی عضو شورای مرکز فراکسیون انقلاب با اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: ۱۲۱ نفر برای عضویت در شورای مرکزی فراکسیون ثبت نام کرده بودند که با رای‌گیری صورت گرفته شده ۶۴ نفر انتخاب شدند که این ۶۴ نفر به مدت یکسال عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت انقلاب اسلامی هستند.

نماینده تبریز افزود: همچنین قرار است هفته آینده نیز جلسه‌ای با حضور اعضای شورای مرکزی فراکسیون برگزار شود تا هیئت رییسه این فراکسیون مشخص شود.

در دو سال اخیر از فراکسیون انقلاب اسلامی به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس کمتر خبر و اثرگذاری در بزنگاه‌های مختلف دیده شده است. فراکسیونی که با ۲۵۱ عضو اکثریت مطلق مجلس یازدهم را در اختیار دارد. عملکرد فراکسیون اما در یک سال اخیر مورد توجه برخی نمایندگان و اعضای فراکسیون نیز قرار گرفته آن‌ها حتی نسبت به این عملکرد منفعل فراکسیون انتقادهایی وارد کردند. این انتقادها در جلسه انتخابات شورای مرکزی نیز مطرح شده و اعضا تاکید کردند که در سال پیش رو عملکرد فراکسیون باید تقویت شود. چرا که فراکسیون‌ها به عنوان تشکل‌ها مهم پارلمانی می‌توانند در بزنگاه‌های سیاسی جلودار باشند و مطالبات مردمی را در قالب قانون‌گذاری و نظارت که دو کارویژه اصلی مجلس است، پیگیری کنند.

     عضو فراکسیون انقلاب: اهداف و برنامه‌های جدیدی برای فراکسیون در نظر داریم

به نظر می‌رسد فراکسیون انقلاب در انتخابات جدید فعالیت موثر و پویایی را سرلوحه قرار داده که در مصاحبه‌های جسته گریخته نمایندگان و اعضای فراکسیون نیز به آن اشاره شده است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که اعضای فراکسیون برای پویا شدن این تشکل پارلمانی چه برنامه ای دارند؟ گفت: فراکسیون انقلاب باید اثرگذاری خود را نسبت به مسائل و مباحث روز بیشتر نشان دهد، بنابراین برای خروج از انفعال و پویایی فراکسیون انقلاب اسلامی تلاش داریم که اهداف و برنامه های جدیدی را برای فراکسیون در نظر بگیریم.

میرتاج الدینی ادامه داد: به نظر می‌رسد هیات رییسه فراکسیون متفاوت از سال‌های قبل باشد. چرا که مجلسی‌ها متوجه شدند که باید نسبت به سال‌ها قبل پویاتر باشند و از انفعال خارج شوند. 

     کدام نمایندگان شانس برای برای ورود به هیات رییسه دارند؟

این نماینده مجلس درباره اینکه چه نمایندگانی شانس بیشتری برای ریاست و هیات رییسه فراکسیون دارند نیز گفت: فعلا مشخص نیست و همه اعضا شانس انتخاب شدن شان یکسان است، ملاک ما در انتخاب هیات رییسه تقویت و پویاتر شدن آن است.

او تاکید کرد: ترکیب هیات رییسه جدید فراکسیون باید به سمتی باشد که به سمت پویایی آن حرکت کند.

اکنون باید دید که انتخابات هیات رییسه چگونه رقم می‌خورد اما طبق شنیده‌ها اعضای جوان و صاحب نفوذ در میان نمایندگان از شانس بیشتری برای ورود به هیات رییسه فراکسیون انقلاب اسلامی برخوردار هستند.

Email
چاپ
آخرین اخبار