به اعتلای کشورمان معتقدیم

حاکمیت در بحث حجاب دخالت نکند

آبتاب، نماینده تبریز در مجلس گفت: اصولاً حاکمیت نباید در بحث حجاب دخالت کند. در قرآن هم توصیه حجاب به زنان مومن و همسران رسول خداست.

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس در مورد لایحه عفاف و حجاب، گفت: رفتار انسان در خانواده و کانون‌های فرهنگی شکل می‌گیرد؛ رفتار انسان‌ها را با قانون نمی‌توان درست کنند، مثلاً الان قانون بنویسند که نماز بخوانید یا روزه بگیرید و معتقد شوید؛ کسی به این قانون‌ها گوش نمی‌دهد.

به گزارش عصر ایران، بخش هایی از گفت و گوی پزشکیان را در ادامه می خوانید:

  • قانون در مورد ارتباطات، مسائل اجتماعی، حل مشکلات و اختلافات بین مردم است؛ اینکه ما به مردم بگویم چگونه لباس بپوش یا نپوش دخالت در اختیارات شخصی افراد است و طبیعتا به نتیجه نمی‌رسد.
  • همه ما – استثنا هم ندارد – نمی‌توانیم به بچه هایمان بگویم آنگونه باشند که ما می‌خواهیم، ما اگر با روش‌های مناسب تربیتی و اخلاقی با بچه هایمان برخورد نکنیم آن‌ها به ما گوش نمی‌دهند. چطور می‌خواهیم قانونی بنویسیم که جامعه به حرف ما گوش دهد.
  • اصولاً حاکمیت نباید در بحث حجاب دخالت کند. در قرآن هم توصیه حجاب به زنان مومن و همسران رسول خداست. اینکه فردی اعتقادی به باور‌های ما ندارد و بخواهیم به اجبار به آن‌ها بگویم براساس باور‌های ما رفتار کنید درست نیست.
  • اگر کشور‌های دیگر هم قانون بنویسند که هرکس وارد کشور آن‌ها شود نباید حجاب داشته باشد آنوقت ما نمی‌گوییم آزادی و حقوق بشر کجا رفت؟ چطور وقتی دیگران قانون بنویسند که مثلا این کار را انجام دهند می‌گوییم آزادی را بهم ریختند، ولی وقتی خودمان کاری می‌کنیم آن را عین آزادی و حقوق بشر می‌دانیم.
  • اگر ما کار فرهنگی و منطقی در بحث حجاب انجام ندهیم و بخواهیم به نیروی انتظامی و قوه قضاییه بگویم مشکل را حل کنند قطعا چالش‌ها و مشکلات را افزایش می‌دهیم.
Email
چاپ
آخرین اخبار