به اعتلای کشورمان معتقدیم

جواد رضایی هنرمند، نوازنده، قلم‌زن، و مسگر اهل افغانستان

به گزارش خبرنگار آبتاب، الهه مهرنیا، جواد رضایی هنرمند، نوازنده، قلم‌زن، و مسگر اهل افغانستان است که علاقه و حرفه اش به هنر صنایع دستی او را به این وادی کشانده است. وی حدود ۱۲ سال است قلم بر مس و برنج زده و توانسته آثار قابل قبولی را روانه بازار کرده است.

مهارت تزئین و کندن نقوش بر روی اشیاء به ویژه مس، نقره، برنج دست آوردهای این هنرمند است. یکی از هنرهای بسیار با ارزش جواد رضایی در ساخت طبله بم «بایان» که از جنس مس همراه با قلم زنی بسیار زیبا میپردازد، به یقین میتوان گفت این هنر او شیوه قلمزنی مهارت خاصی و بینظر است.

پایگاه خبری آبتاب (WWW.ABTAAB.IR):

جواد رضایی متولد ۳ شهریور ۱۳۶۳ میباشد و از سن ۱۸ سالگی نزد پدرش محمد حسین رضایی به مسگری روی آورد و در کنار هنر مسگری به هنر قلم زنی نیز علاقه مند شد و نزد استاد حسن بیکی قلم زنی را آموخت. او بعد از سالیان تجربه در سازمان صنایع دستی نزد استاد رحمان بلون و استاد ناصر اصغر زاده هنر قلم زنی برجسته را گذرانده و سپس هنر قلم زنی پیشرفته را نزد استاد سرکار خانم مریم پاسبان آموخته است و گواهینامه آموزش پیشرفته قلم زنی با رتبه ممتاز را از سازمان صنایع دستی مشهد دریافت نموه است و تا اکنون مشغول به کار هنر قلم زنی و مسگری مشغول میباشد.

همچنین، سالیان سال است که جواد رضایی  به هنر موسیقی روی آورده و به نوازندگی ساز رباب بسیار علاقمند است و آن را می نوازد.

 

Email
چاپ
آخرین اخبار