به اعتلای کشورمان معتقدیم

معاون وزیر آموزش و پرورش: در طرح مولدسازی، ۶۰۰ ملک را در فهرست واگذاری قرار دادیم

ایسنا: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان این که هیچ مدرسه خیرسازی در مولدسازی به فروش نمی‌رسد، اظهار کرد: تمام درآمد حاصل از فروش املاک مازاد فقط صرف مدرسه‌سازی می‌شود.
قاسم احمدی لاشکی درباره اجرای طرح مولدسازی گفت: آموزش و پرورش ۱۲۲ هزار مدرسه و ۱۰۲ هزار ملک دارد و در این آمار تعداد مدارس به این دلیل بیشتر است که ممکن است برخی مدارس دو شیفته باشند یا ملک کاربری مدرسه نداشته باشد. بر اساس قانون مولدسازی که به تصویب سران قوا رسید، دستگاه‌ها باید املاک مازاد خود را معرفی کنند که آموزش و پرورش نیز بر همین اساس عمل کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس ادامه داد: این قانون به دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان توجه ویژه‌‎ای دارد چراکه بر اساس این قانون، ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از واگذاری اموال مازاد فقط باید در آموزش و پرورش و صرف مدرسه سازی شود و حق نداریم این رقم را صرف پرداخت حقوق و مزایا و هزینه‌های جاری کنیم.

وی ادامه داد: با بررسی‌‎های صورت گرفته، ۶۰۰ ملک برای واگذاری در فهرست معرفی شده، قرار دادیم که اگر استانی به اشتباه مدرسه خیرسازی را هم در فهرست گذاشته باشد، اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، حتماً جلوی آن را خواهیم گرفت، ولی چنین مسئله‌ای بعید به نظر می‌رسد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این که ما حق نداریم زمین یا ملکی که از سوی خیّری هدیه شده را در فهرست فروش قرار دهیم، گفت: این موضوع هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ قانونی ایراد دارد.

وی تصریح کرد: وقتی خیّری سال‌ها پیش هدیه‌ای را تقدیم کرده، اگر امروز فرزندان و نوادگان او ببینند که هدیه او به فروش گذاشته شده، ما فرهنگ بزرگ وقف را از بین خواهیم برد و نباید این سنت را لکه دار کنیم.

احمدی لاشکی اضافه کرد: موضوع تهاتر و تبدیل به احسن در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز آورده شده و این موضوع می‌تواند کمک حال آموزش و پرورش باشد، چراکه در برخی استان‌ها زمین‌ و مدارس فرسوده‌ای قرار دارد که می‌‎تواند با واگذاری یا تهاتر آن چندین مدرسه نوساز تحویل گرفت. 

     توجه به مدارس محروم، مرزی، کم‌برخوردار و عشایری در طرح مولدسازی دارایی‌ها

لاشکی گفت: برای استفاده از درآمد مولدسازی دارایی‌ها، ابتدا مدارس محروم، مرزی، کم‌برخوردار و عشایری مورد توجه قرار می‌گیرند. 

وی درباره رسیدگی به مدارس تهران با استفاده از اجرای طرح مولدسازی دارایی‌ها اظهار کرد: تهران از نظر فضای آموزشی در ۲ ردیف آخر قرار دارد و باید در فهرست توجه قرار گیرد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر ملکی در تهران به فروش برسد، ممکن است به اندازه ۲۰ ملک در استان‌های دیگر باشد، اما تهران را مد نظر داریم؛ هرچند که سیستان و بلوچستان ضرورت به حمایت در نوسازی و مقاوم‌سازی دارد اما تهران از نظر فضای آموزشی جزو استان‌های نابرخوردار است که آن را احیاء خواهیم کرد.
Email
چاپ
آخرین اخبار