به اعتلای کشورمان معتقدیم

رأی دادن، «اجباری» می‌شود؟

ایسنا نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس مصوب کردند که شرکت و رأی‌ دادن فرد در سوابق سجلی رأی دهنده در سازمان ثبت احوال کشور ثبت خواهد شد. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس مصوب کردند که شرکت و رأی‌ دادن فرد در سوابق سجلی رأی دهنده در سازمان ثبت احوال کشور ثبت خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)، در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مواد ۵ و ۶ این طرح را به شرح زیر به تصویب رساندند:

«ماده ۵-
الف- متن زیر جایگزین صدر ماده ۱۰ می شود:
«در هر مرحله انتخاباتی هر شخص واجد شرایط می‌تواند فقط یک‌ بار با ارائه مدرک اصلی و معتبر حاوی مشخصات هویتی و شماره ملی مانند کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه رأی دهد. بر اساس داده‌های دستگاه احراز، شرکت و رأی دادن فرد در سوابق سجلی رأی دهنده در سازمان ثبت احوال کشور ثبت خواهد شد.»

ب- در تبصره «۴» ماده (۱۰) عبارت «تا حداکثر سه ساعت» بعد از عبارت «تمدید اخذ رأی» و عبارت «و تمدید بیش از سه ساعت با درخواست وی و با تأیید شورای نگهبان» بعد از عبارت «وزیر کشور» اضافه می شود.

پ- عبارت «بعد از ثبت شماره ملی رأی‌دهنده در سامانه شناسنامه وی ممهور می‌گردد» از انتهای تبصره ۶ ماده (۱۰) حذف می‌شود.

ت – تبصره‌های ۱و ۲ ماده (۱۰) حذف و شماره‌های تبصره‌های بعدی اصلاح می‌شود.

ماده ۶- یک ماده به عنوان ماده ۱۰ مکرر به قانون الحاق می‌شود:
ماده ۱۰ مکرر – رای‌گیری از افرادی که تا قبل از پایان مهلت قانونی اخذ رأی در محل شعبه حاضر شده و نوبت رأی‌گیری از آنان فرا نرسیده است، در حکم رأی‌گیری در مهلت قانونی تلقی می‌شود و اعضای شعبه موظف‌اند رأی آنها را اخذ کنند.»

Email
چاپ
آخرین اخبار