به اعتلای کشورمان معتقدیم

عماد افروغ، جامعه‌شناس: پلیس باید در قبال مرگ مهسا امینی عذرخواهی می‌کرد

یک جامعه‌شناس گفت: ما جامعه‌شناسان گفتیم پلیس باید در حد علت اعدادی از مردم عذرخواهی می‌کرد ولی عذرخواهی نکرد، کسی عزل و توبیخ نشد. حتی مطرح شد که هیچگونه قصور و تقصیری متوجه پلیس نیست که بسیار حرف اشتباهی بود.

پلیس باید در قبال مرگ مهسا امینی عذرخواهی می‌کرد

روزنامه همشهری در مصاحبه با عماد افروغ به نبود فرهنگ عذرخواهی در سیاست ایران پرداخته و با اشاره به مرگ خانم مهسا امینی به نقل از این جامعه‌شناس نوشته اینکه گفته شد هیچگونه قصور و تقصیری متوجه پلیس نیست که بسیار حرف اشتباهی بود.

به گزارش همشهری، عماد افروغ، جامعه‌شناس با اشاره به فوت مهسا امینی گفت: «ما در این موضوع بحث علمی کردیم و گفتیم در این اتفاق بر شخصی شوک روحی روانی وارد شده که معنی علت تامه مرگ را نمی‌دهد بلکه معنی علت اعدادی می‌دهد. ما جامعه‌شناسان گفتیم پلیس باید در حد علت اعدادی از مردم عذرخواهی می‌کرد ولی عذرخواهی نکرد، کسی عزل و توبیخ نشد. حتی مطرح شد که هیچگونه قصور و تقصیری متوجه پلیس نیست که بسیار حرف اشتباهی بود. در گزارش شورای پزشکی هم اصلاً به وجوه روانشناسی و روانشناسی اجتماعی موضوع توجهی نشد و فقط به سابقه عمل جراحی ایشان تأکید کردند. در حالی که این شخص با وجود همین سابقه پزشکی ۲۲ سال از خدا عمر گرفته و دست شما امانت بوده، شما باید امانت را صحیح و سالم به صاحبش برمی‌گرداندید و وقتی این اتفاق نیفتاده، باید به دلیل کوتاهی خود عذرخواهی می‌کردید.»

 

Email
چاپ
آخرین اخبار