به اعتلای کشورمان معتقدیم

ایران هیچ چشمداشتی به اراضی کشورهای همسایه از جمله آذربایجان ندارد

 آبتاب، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: آذربایجان و ارمنستان را دو همسایه ایران می‌دانیم و هیچگاه روابط خود را با یک طرف به حساب طرف دیگر تفسیر نمی‌کنیم. اولویت نگاه به سیاست همسایگی مناسبات با همه همسایگان در اولویت ایران است و هیچ چشمداشتی به اراضی کشورهای همسایه از جمله آذربایجان نداریم ولی به صراحت به همه بازیگران در حوزه قفقاز اعلام کردیم هرگونه تغییر ژئوپلتیک در منطقه با واکنش ایران مواجه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) دوم آذر ماه در نشستی خبری گفت: من ماه گذشته سفری به ایروان داشتم و پاشینیان سفری رسمی به ایران انجام داد بخشی از محافل رسانه‌ای در جمهوری آذربایجان نسبت به این سفر واکنش جدی نشان دادند.

او گفت: آذربایجان و ارمنستان را دو همسایه ایران می‌دانیم و هیچگاه روابط خود را با یک طرف به حساب طرف دیگر تفسیر نمی‌کنیم. اولویت نگاه به سیاست همسایگی مناسبات با همه همسایگان در اولویت ایران است و هیچ چشمداشتی به اراضی کشورهای همسایه از جمله آذربایجان نداریم ولی به صراحت به همه بازیگران در حوزه قفقاز اعلام کردیم هرگونه تغییر ژئوپلتیک در منطقه با واکنش ایران مواجه خواهد شد. ما با نگاه به همسایگی و برادری مناسبات با آذربایجان و سایر کشورهای همسایه را پیگیری میکنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Email
چاپ
آخرین اخبار