به اعتلای کشورمان معتقدیم

اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیفتد دیگر خبری از دین نخواهد بود

آیت الله جوادی آملی گفت: «اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود. اقتصاد یعنی نان مملکت، باید جلوی غارت ها و اختلاس های میلیاردی گرفته شود و مشکلات اقتصادی حل شود!»
     پایگاه خبری آبتاب (WWW.ABTAAB.IR):

آیت الله جوادی آملی گفت: «اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود. اقتصاد یعنی نان مملکت، باید جلوی غارت ها و اختلاس های میلیاردی گرفته شود و مشکلات اقتصادی حل شود.»

به گزارش آبتاب، پایگاه اطلاع رسانی اسراء، این مرجع تقلید شیعیان امروز در دیدار جمعی از اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: “بین امید و آرزو فرق است، «امید» آن است که فرد مقدماتی را فراهم کرده و منتظر نتیجه است. «آروز» آن است که بدون مقدمه منتظر نتیجه است. کشاورزی که چیزی کاشته و منتظر باران است در حالت امید است اما کشاورزی که چیزی نکاشته و در آرزوی باران است، در حالت آرزوست!”

او افزود: “پیام حوزه را به عنوان راه حل به جامعه ارائه دهید. در مسائل مدیریتی، صرفاً نصحیت کردن مسئولان کارساز نیست. نصیحت برای جوانانی است که راه را می دانند و بیراهه می روند، اما امور مدیریتی راه حل می خواهد نه نصیحت.”

او با اشاره به اهمیت صحیفه سجادیه اظهار داشت: “صحیفه سجادیه کتابی است که باید در کنار سجاده ما باشد. در دعاهای این کتاب از خدا می خواهیم «حسن الولایه» به ما بدهد، یعنی فرد بتواند کسانی که زیرمجموعه و تحت امرش هستند را خوب اداره کند. هر کسی در حوزه کاری خودش به نوعی والی است و باید «حسن الولایه» داشته باشد.”

او گفت: روایتی از پیامبر گرامی اسلام هست که خدایا بین مردم و نان آنها جدایی نینداز، اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود. اقتصاد یعنی نان مملکت، باید جلوی غارت ها و اختلاس های میلیاردی گرفته شود و مشکلات اقتصادی حل شود.

او افزود: “رهبر اگر علی بن ابیطالب علیه السلام هم باشد، داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، از آنطرف مجموعه مسئولین باید درست عمل کنند. کشور ما دارای امکانات فراوان خدادادی است، ما تقریبا یک درصد جمعیت جهان ولی ده درصد امکانات جهان را در اختیار داریم که باید با برنامه ریزی درست، وضعیت کشور را سامان داد.”

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر لزوم پاسداشت خون شهدا گفت: “ما شهدایی داشتیم که در زمستان کردستان برای حفظ سنگرها آنقدر مقاومت کردند تا از سرما یخ زدند و به این شکل به شهادت رسیدند. این خون های پاک شهداء سرمایه های کشور هستند. علاوه بر این خود مردم هم سرمایه کشور و به تعبیر نهج البلاغه ستون دین هستند لذا باید به نیازهای مردم توجه کرد.​​​”

Email
چاپ
آخرین اخبار